måndag 21 juli 2008

Turkiet vann över Tunisien!


Fast jag säger godnatt med en bild från norra Tunisien. Solen går ner över havet uppe i Tabarka. Borgen på berget som sträcker sig mot Algeriet får agera skyline här uppe i norr. Jag har varit i Tabarka två gånger. Första gången gjorde jag reportage om jägarna och deras hundar och den andra gången filmade vi dykning. Har ett varmt hjärta för Tunisien, men den här gången gick Turkiet segrande när det gällde valet av årets semesterland. Vi sticker till Alanya i mitten av augusti, närmare bestämt till Club Paradiso, en viloresa, All Inclusiv, bara slappa och ladda batterierna. Fömodligen kommer jag att snurra som en propeller när vi kommer hem, jag som inte kan ligga stilla i mer än 3,47 minuter åt gången.
Det kanske är någon som har erfarenhet från hotellanläggningen?
Hela menageriet är nu instoppade i burarna (nerbäddade) och det är bara tomten som är vaken. Men det blir inte lång stund. Torstelina (kaninen) är skendräktig och försöker frenetiskt gräva sig ner genom plastbotten i buren. Hon bäddar och grejar så det står härliga till.
Goden natt som biskopen sa när han slog ihjäl klockaren!
pappa B

Inga kommentarer: