söndag 25 januari 2009

Får jag lov att presentera Madonna?

Detta mina damer och herrar, detta är en av våra fyra kampfiskar. Madonna heter hon, döpt av pappa B and his Fishteam klockan 00.18 i natt. Vi slog i en 4:a akvavit, förvisso skånsk då jag druckit upp norrlands. Ett femfaldigt leve utbringades unisont varefter tonerna av greven Vilgot von Axelklaffs inspelning av "Såg inte tårarna för regnet" spelades på rätt hög volym. Samtliga fiskar gjorde frivolter blåste upp sig (två av Black Molly födde 6000 ungar) och simmade baklänges. Elvis, den stora malen lade sig på rygg och flaxade med fenorna. På morgonen låg samtliga utslagna på akvariebotten och rullade med ögonen. De fick inte ordning på fenorna förrän klockan närmade sig 13.00 och det var dags för torkade fluglarver och annat skit.

Idag har kvinnana hängt i krokig arm uppefter väggarna och förvandlat den skitbeige hallen till en fantastisk skapelse i vitt och ljust grönt. I hallen står även en byrå mod. gammal och fruktansvärt tung. Jag kallar den för likkistan och mina vänner (Lasse) våndas varje gång vi skall flytta. Nu skall den slipas och vitmålas och förses med en metalliclackad ovansida. En grönvit lampa har inhandlats och snart tror man att man gått fel då man kommer hem efter en sen kväll på krogen. Jag fixar mat och sköter marktjänsten så gott det går. Skall senare i afton göra färdig en av väggarna i stora rummet och fylla på bokhyllorna, montera stereon och få högtalarna att fungera. Spännande! Givetvis kommer jag att lira Kraftverk så fort kontakten är satt i väggen. Förhoppningsvis hörs vi en gång till i afton innan jag smyger ner under täcket.
pappa B

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag hoppas verkligen att ni inte har alla fyra kampfiskarna i samma akvarium, tillsammans med andra fiskar. kampfiskar äter andra fiskars fenor och jagar ihjäl dom

Anonym sa...

Här simmar hela gänget huller om buller. Kampfiskar, jättemalen Elvis 10 neontetror och lika många Bölack Molly och så två som hela danen ligger inne i en jättestubbe och ser på fisk-TV. På natten kommer de farande och hoppar så de slår huvudet i det släckta lysröret. Hej vad det går. Men....vi har bara honor av kampfiskarna annars skulle det skita sig direkt.
pappa B

OBS: Skulle det skita sig så har jag hört att det finns familjer som föder upp akvariefiskar?

Baronessan sa...

Vilken fest! Var det firrarna som fick avnjuta akvaviten eftersom de låg utslagna och gjorde frivolter?

Slit inte ut kvinnan helt. Men hon kanske sliter ut sig själv. Apropå Kraftverk så hälsar gubben att han tycker att du har bra musiksmak.

Anonym sa...

Tack för det. Lyssnar gubben på Herbie Hancok och Chicorea också?
När goda grannar (normala Svensson) kommer och hälsar på brukar jag fråga om jag skall sätta på en platta. Samtliga ser ut som de bitit i en citron, skruvar på sig, är rädda för att göra mig depprimerad men försöker ändå komma ifrån all synth som jag ha i min skivhylla. -Njaäää, vi kan väl vänta lite med musiken, kvider de fram efter ett par minuter. -Du kanske vill höra på Sven-Ingvars, säger jag? -Ja, det är trevligt svarar de blixtsnabbt. -Det var synd säger jag, för jag har inget med Sven-Ingvars, bara Jokkmokks Jocke.