onsdag 25 februari 2009

Nu är jag riktigt förbannad .... igen!



Det här min och min kvinnas framtid. De stora flickorna har redan bildat sig en egen stark framtid. Men..."Skogarnas Konung" och "Prinsessan" de är just nu under uppbyggnad. En uppbyggnad som förhoppningsvis skall ge dem en egen framtid någon gång framöver.
Idag går de i skolan för att lära sig. Kvalitén på den utbildningen undermineras på grund av att det inte finns tillräckligt med medel, = mindre lärare och andra hjälpmedel. INGEN har ifrågasatt vart alla pengar som fanns tidigare år har tagit vägen? De har fem minuter på sig att äta varje dag, sedan skall de ut ur bespisningslokalen. Maten (är det mat föresten) får kosta runt 5:- per elev?

Under tiden fylls våra fängelser med mördare, våldtäcktsmän och andra bovar och banditer. De har tillgång till bra utbildning, får lön för att de spikar pallar och restaurangmat 3 gånger om dagen? Hur in i helvete kan detta få förekomma? Här sitter du och jag och tuggar tandkött som två små möss och låter detta ske.
Svenska medier (hela jävla gänget) är lika tandlösa även de. Har vid flertalet tillfällen tagit upp detta, både i radio och i tryckt press. Men INGEN vågar ta upp frågan, INGEN bryr sig om att vår framtid sakta men säkert håller på att gå under. Ut i livet kommer undernärda människor med dålig utbildning medan svensk fångvård föder upp kraftfulla, välutbildade och mätta bovar och banditer.
Nu är jag så arg så skulle jag haft några politiker i närheten hade jag spöat skiten ur dem hela bunten, både kärringar och gubbar. Kommer från och med idag att föra ett okristeligt liv och väsen i den här frågan.

Riktig mat och bättre skolor till våra barn!
Tuffare straff och mindre fördelar till de kriminella!

Jag antar att jag blir ensam i den här fighten, men skit samma jag skall banne mig inte ge mig.
pappa B

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är med dig, pappa B! Vet du, På Amiras dagis finansierar de barnens leksaker med pengar de får in genom att "bjuda" oss föräldrar på fika och våfflor och allehanda "drop in" på dagis. Tragiskt tycker jag.

Anonym sa...

Rapport från Halvvasan: Började att stoppa i mig mängder med kolhydrater dagarna innan (3dagar), och kände mig i högform (trots Lindas behandling). Halva vasaloppet "No problem" (engelska), övernattade i Mora med lånade skidor, stavar och skor, men så var det nu det här med valla inte fan kunde jag något om detta så det blev till att börja fråga runt, tänk vilken massa tips jag fick, allt från tejp till klister. Nåväl klister fick det bli, satt på rummet och la på under skidorna detta skulle nog bli bra.
Upp och iväg på morgonen med buss till Oxberg (vilken jävla lång väg från Mora tänkte jag) väl framme på med skidorna (fick jaga dessa på parkeringen då dom inte ville vara stilla) och fram till starten. Mängder med motionärer och ett meddelande från speakern, medelåldern var 41,3 år (ungefär samma tid som jag åkte skidor senast), vilken tur att jag ligger över den medelåldern då gör det ju inget om det tar lång tid. Tänk att skidor kan vara så hala (som en ål) både uppför och nerför, men jag får säga att det är bra att det finns spår att åka i men har ni försökt att byta spår någon gång (ser så lätt ut på TV), huvudet säger byt spår, benen säger "e du inte riktigt klok eller" och så händer det förstås, står på huvudet som en kamikazepilot och landar som en Boing utan landningsställ, en stor fåra bildas och bakomvarande svär ve och förbannelse över att spåren är borta. Äntligen en utförsbacke där man kan få vila (den längsta på hela sträckan) närmade sig, tjoho här bär det av utför, men hjälp mitt i backen ligger en motionär och mellan mig och henne finns min älskade, ha lätt som en plätt, jag byter spår, i helvete du gör säger benen och så går det som det går den här gången också en stor hög med "kärringen" min älskade och jag, och ingen vila blev det heller. Ha nummer 2541 och 63 framför en äldre dam och herre, lätt match att ta dessa, sagt och gjort la in en högre växel och förbi det var ju lätt som en plätt. Äntligen Hökberg framför med go blåbärssoppa, bulle och lite vila sedan full fart igen. Tror inte det är sant nummer 2541 och 63 var framför mig igen, hur i helvete gick det till men skam den som ger sig en högre växel lades i för förbi skulle jag det var ett problem det skulle till ett spårbyte för att komma om, i helvete heller sa benen och spåren bakom mig försvann igen till följd av att dessa två motionärer försvann i fjärran. Nästa stopp var Eldris med mera blåbärssoppa och bullar (hade kört förbi motionärerna igen innan) och lite vila. Nu var det inte många MIL till mål (Linda skulle bli stolt) full fart igen och vad finns framför mig tror ni jo alldeles riktigt två motionärer (2541 och 63) som jag inte vet hur eller var dom kom förbi (troligtvis i Eldris), skit samma, skam den som ger sig, ökade tempot och lyckades komma ifatt och förbi UTAN ATT BENEN SA NÅGOT denna gången, nu eller aldrig en sista spurt 10 Km kvar och full fart mot målet i Mora. Stannade för att ta ett energipiller och vad händer, jo 2541 och 63 flyger förbi, helvete också inte en gång till, dom börjar gå mig på nerverna dessa två. Samma sak igen en högre växel och förbi jag var, jag är ju trots allt några år yngre (tror jag i alla fall). MORA älskade MORA och dess kyrktorn som är så vackert och som jag passerar på upploppet fem timmar och fem minuter efter att jag startat. Äntligen i mål fem kilo lättare trots intag av minst tre liter under vägen, så dom som låg efter mig 2541 och 63 måste ha haft kanonspår att åka i, isiga och fina inte underligt att dom var före stup i kvarten. Men jag kom trots allt först i mål i alla fall.
Linda min Linda detta hade du inte klarat av.
"Gissa vem"

Anonym sa...

Tja!
Farsan...håller med dig och har skrivit under om bättre mat och gått med i protestlistan som lämnades till riksdagen...
Hur ska man få fram mera om just detta? Har du några bra ideer annat än att bara skriva om det i bloggen...
Upp till kamp!!!

//Äldsta

Pappa B sa...

Om alla bloggare i landet skulle maila till skolministern och kräva hans avgång med omedelobar verkan, då han inte sköter sitt ämbete så skulle nog någonting hända. Samma mail som kopia tillpotentaterna högst upp i riksdagen bore i alla fall väcka några funderingar.
Åtgärd nummer ett är att bombardera de kommunala politikerna ich uppmärksamma dem om ilskan ute bland föräldrarna till barn som går i skolan, contra svensk fångvård.
JAg kommer att arbeta hele helgen med detta och nu har de banne mig skitit i det blå skåpet, en gång för alla.

Anonym sa...

Jag håller med dig till 100%. Hur ska ungarna fixa att ta in kunskap om de inte får bra, vällagad och god mat?? *morrar*

Anonym sa...

Ett par frågor:

Är det så här illa i alla skolor i Göteborg; eller finns det stora variationer mellan olika bostadsområden?

Är det i första hand den dåliga maten som är problemet; eller är det även brist på läromedel?

Självklart ska ansvariga rikspolitiker bytas ut; dom håller på att ödelägga hela landet; alltifrån socialförsäkringar; till offentlig sektor.

Det är ju just vad alliansen vill; privatisera; och för att komma dit så utarmas allt det vi betalat för med våra skattemedel; lockbetet dom använder är att hävda att ett vårdbiträde fått ett antal hundra kronor i lägre skatt.

Men vårdbiträdet; läraren, förskolläraren får betala dyrt för den här successiva utarmningen av offentlig sektor.

För att allt fler måste sägas upp; så de som arbetar kvar får springa benen av sig för att kunna ge eleverna en bra utbildning, för att få tid för barnen i förskolan; för att ha tid att ta hand om de gamla.

Åt helvete med dagens högerregering!!!

Anonym sa...

så sant !!

Anonym sa...

jag har en kompis som arbetar som kriminalvårdare. en fånge kostar i genomsnitt 2500 kr/dygn att "vårda". majoriteten av fångarna har en "diagnos" såsom DAMP/ADHD, borderline, manodepressivitet, Aspergers m m... Hade det satsats mer på dessa personer (och deras föräldrar fått bättre stöd) under uppväxten, är jag säker på att det inte kostat samhället i närheten av några 2500 kr/dygn...