
"Medlemsbaserade shopping communities är en av de snabbast växande trenderna i Europa idag. Vi erbjuder leverantörerna en bra målgrupp, snabb försäljning och bra marknadsföring i en medlemsbaserad miljö. Vi ger våra medlemmar access till exklusiva varumärken och produkter, till riktigt bra priser" säger vd Krister Mossberg, känd som IT-entreprenören som varit med och startat sajter som Hitta.se och Gajdo.se.
Nu är det alltså dags för Sverige och Campadre har vuxit snabbt. I början av februari var medlemsantalet under tusen och idag har sajten över 40000 medlemmar. Till sin hjälp har Campadres vd Krister Mossberg haft klädgurun Finn Alpberg, som bland annat sett till att Nudie hamnade på butikshyllorna i Sverige.
"Finn skapar känslan i det vi erbjuder kunden och jag skapar förutsättningar för att bygga vår affär" berättar Krister Mossberg.
Drivna killar må jag säga. Och varför skulle inte detta blie en succé som allt annat nytt och bra har blivit. För mig som har bägge fötterna och en bit av övervikten inne i modebranschens lianförsedda värld känns det här som ett steg i rätt riktning. Bäva månne däremot de små boutiqerna som får ytterligare en konkurrent att slåss mot.
pappa B
"Den som köper allt han ser får sälja allt han har"
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar