lördag 3 oktober 2009

Hej igen...

Så här lycklig var tvåan i -Tjejdraget 2009- Här med en av hennes två fiskar, en grann regnbåge på dryga 7hg. Grattis! Vinnaren fick vi ingen bild på men det löser sig ändå som kärringen sa när hon sket i Valhallabassängen.
Tuffa dagar, taskiga tider, massor att passa och leverera, missar det mesta av mina nära och kära samt flera av mina vänner. Men så är det när man har dålig planering. Både på det man sysslar med och det privata. Idag har "Skogarnas Konung" och jag varit med och hjälpt till då fiskeklubben har sin årliga tävling -Tjejdraget- Hur roligt som helst fast ett riktigt skitväder. Fisk fick tjejrna också, granna regnbågar som säkert kommer att ligga i stekpannorna som söndagsmiddag under morgondagen.
Kvinnan och "Prinsessan" har åkt till kusinerna och till mormor. De skall gratta varandra då det lilla trollet fyller den 12:e, mormor nästa vecka och en av kusinerna veckan därpå. Phu..Vi två här hemma är inga kalasfirare, vi lever ungkarlsliv just nu i stället. Går inte och lägger oss, käkar godis och dricka och har hur mysigt som helst.
Striden i skolan har faktiskt börjat bedarra sedan man tagit i med hårdhandskarna (mot skolstyrelsens goda minne)då det gällde gangstertruppen som i stort terrade hela skolan tidigare. Fast ännu ligger inte luften ren och klar. Fast det är bättre.
Anonym (som inte är anonym) skäller och skäller på mig både här och där, fast åt detta är det inget att göra, det är bara som det är och tids nog löser sig även detta dilemma. Jag lovar.
Nu skall jag in och fortsätta på min lilla wirre och äta Ahlgrens rosa rattar (väldigt bra namn med tanke på satsningen mot bröstcanser) Appropå det, i morgon går vi ut och köper oss varsitt rosa band att sätta på jackan. Ha det så länge. Jag är säkert förbannad i morgon efter det att jag läst "gubbkalsongen".
Sov gott och se till att vakna i morgon så ni inte misar vilodagen.
pappa B

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Besse ! Hoppas Ni har det bra, om man blir nog förbannad och verkligen jobbar för en sak så hjälper det, i ditt fall har det blivit bättre. Håll på Eran rätt och fortsätt så blir nog luften snart fin och klar. Håller med dig till 100%. Må väl, häls Järnberg

Anonym sa...

Nej. Jag vet att jag inte är Anonym. Du kan tydligtt se mitt ip-nummer som jag kan se på mina kommentarer i min blogg.

Jag kikar in här ibland. Det kommer bli mer sällan då det uppdateras dåligt och slutar nog med att du försvinner.

Skatan sa...

Jag är glad att det har börjat "lösa upp sig" i skolan. Men det har ju inte skett utan "hårt arbete" förstår jag och det är ju bra att man ser något resultat i alla fall. Även om det inte är "mycket".

Ha en trevlig fru- och mammafri dag tillsammans, du och Skogarnas Konung!

Ha det!

Anonym sa...

Hej
Här här är det normalt. I porjus har pjådden slutat sina dagar men det känner Du nog redan till. MC-säsongen börjar gå mot sitt slut för iår. Att Du har lägre frekvens på bloggen är både neativt och positivt. Negativt för oss som regelbundet läser Din blogg. Positivt på såsätt att Du gör en prioritering av görasaker i Ditt liv.

Olle

pappa B sa...

Hej mina vänner.
JAg kommer absolut inte att sluta blogga. Skall försöka hämta in allt det jag missat då det har varit tufft och fiortfarande är tufft i skolan. Det har blivit bättre men är långt ifrån bra.
Hörde att Pjodden gått till de sälla jaktmarkerna, inget roligt, men är ju redan förutspått för oss alla att det kommer att ta slut en vacker dag.
Hoppas att ni haft en fin helg hela bunten och jag lovar att komma tillbaka med friska tag redan nästa vecka, det vill säga i morgon. Lev väl.
pappa B