söndag 4 juli 2010

Hemma igen men fisket inställt!

..igår kväll small det till rejält. Då fick "Skogarnas Konung" sitt livs första horngädda. En arg rackare som faktiskt bet sig fast i byxbenet på storfiskaren. Glädjen i topp och grädde på moset, eller rättare sagt i fiskekretsar, lök på laxen blev det när han hivade upp en mycket grann plattfisk också. Jag fick nöja mig med en liten sandskädda och två ilskna fjärsingar som åkte tillbaka i havet..

Storm och åska atte stopp för turen ut till Vinga. Inga glada miner här hemma när det beskedet kom. Men vadå, åskväder och kanske 13 sekundmeter, då vill man inte stå med ett kastspö ute på havet, inte ens pappa B.
Att ha en fiskekopmpis i sin 13-årige son är tyvärr inte alla förunnat, men jag är en sådan lycklig pappa. Hur tror ni det känns i hjärtat när han ropar på en, pekar på stenmuren och säger; -Det här är till dig lilla pappilappi (han kallar mig så ibland)Två svängda krokar bildar det lilla hjärtat, visst är det väl en fin tanke från den lille grabben?
Nu väntar bingen och vi får väl se vad morgondagen har att bjuda på.
De som inte lämnade in min V75 rad sparade 10 kronor för jag hade bara 2 rätt. De som dessvärre gjorde det skrattar gott åt mitt tips idag.
Sov så gott
pappa B

Inga kommentarer: