fredag 24 februari 2012

Bli andelsägare i en galopphäst!

Full speed på upploppsrakan ute på Göteborgs Galopp
I fjol så klev jag in ett litet steg i galoppsporten. På ett roligt och enkelt sätt. Blev andelsägare i två fina galopphästar. Jag hörde talas om detta, kommer inte ihåg hur eller genom vem men klart stod det att man sålde andelar för 300 kronor på galopphästar sk. Riksgaloppörer.
Jag rusade ner till Vinnarhåler här i Angered och han köpa en andel på en häst  i skåne, Street Band och de två sista andelarna i Mossgorda, vår häst här i Göteborg. På 5 minuter var jag andelsägare i två fantastiska galopphästar. Street Band vann den första sammanlagda tävlingen i Riksgaloppen och jag fick till baka mina satsade pengar + några kronor extra. Utöver detta så hade jag flera roliga tävlingsdagar ute på galoppbanan här i Göteborg.
Mossgorda blev tvåa i serien efter Street Band.

Nu är det dags igen!
Det finns fortfarande andelar kvar hos spelombuden. I år kostar en andel 350 kronor, men då har du gratis entré på alla de banor där din häst startar. Gå in på riksgaloppen.se och kolla hur det fungerar eller gå in hos ditt spelombud och säg att du vill köpa en andel på Aim Higher, stall Poseidon så är du plötsligt delägare i en snabb och fin galopphäst, lätt som en plätt.

pappa B

Inga kommentarer: