söndag 19 februari 2012

Helga vilodagen...

...det var länge sedan och tack och lov så sliter jag inte ut kyrkbänkarna varken här i landet eller någon annan stans. Tar mig en titt i den heliga skriften ibland då jag tycker att det är en fantastiskt bra bok. Finns massor med goda uppslag och lösningar i den om man bara bläddrar lite.
De tio budorden har jag väl inte anslutit mig till punkt och pricka, jag har dock ej dräpt någon, ej heller stulit men har flera gånger haft begär till andras hustrur, och arbetat på söndagarna. Några speciella Gudar har jag inte älskat direkt utan tror på en högre makt men vem han eller hon är och hur man gestaltar figuren vet jag inte. Kristen? Självklart känns det så, med vissa svängningar åt buddismen, måste jag erkänna.

Kan ju egentligen inte kräva att muslimerna skall följa Koranen till punkt och pricka då jag själv inte lever efter de kristna budskapen till punkt och pricka. Är nog en fladdrande lärjunge i flocken med mycket god aptit på det lyckliga livet. Inte för inte är jag Sveriges gladaste man.

Idag har det varit stort röjningsarbete hos pappa B. Det fejas och putsas flyttas och bärs upp och ner mellan källaren och lägenheten. Tränat har jag hunnit med både junior och jag. I morgon blir det nya friska tag och då är vilodagen slut så jag kan ge mera gas! Krama dina vänner och helga vilodagen, den stund som är kvar.
Gud vare med er!
pappa B

"Himlen har dragspel för alla"

Inga kommentarer: