torsdag 23 februari 2012

Ny jänta i kungahuset..

Vickan klämde fram en ny tronarvinge runt fyra tiden i natt. Daniel snackade med pressen och vi har fått en ny liten människa att försörja. Nu återstår att ringa runt till tjocka släkten runt om i Europa och fråga vilka namn som är lediga. De flesta inom den blåblodiga rasen har ju upp emot tio förnamn innan själva knorren kommer.
Personligen så tycker jag att de kan döpa flickebarnet till Astrid eller Birgith, eller varför inte till Svea, vår landsmoder, som allt mer fallit i skuggan av världens oroligheter och utspel i lönndom.

Jag struntar egentligen i allt som har med landets största socialfallsgrupp att göra och ägnar mig åt något mycket trevligare. Sticker ner till Sportlife Exclusiv och testar lite av deras maskiner i ett extra lyxigt pass nu på förmiddagen. Skall fotografera lite så att jag kan visa er här på bloggen i eftermiddag. Jag kanske hittar någon brajting som vill ställa upp, vi får välan se.

Ni må alla ha en fantastiskt dag denna ärtsoppedag. Gör inga höga benlyft efter lunchens ärtsoppa med fläsk då riskerar ni att gå till väders. Jag skippar soppan idag då jag ännu inte hunnit med att inhandla någon punch. Kör med goulash (galoschsoppa som farsgubben sa) varianten i stället. Köttet har småkokat i 8 timmar nu så det är bara att daska i lite morötter och två tre lökar och vänta...
Fin dag med massor av djävulskap.
pappa B

"Under himlen tillhör vi samma familj"

Inga kommentarer: