måndag 14 maj 2012

Skulle behöva ett par sponsorer..

Bilden tog jag vid en Finnkamp i Stockholm,
någon gång på 60-talet. Samtidigt som jag köpte
mina skor.
SJ, Dalblads Nutrition i Stenkullen och en bra skoleverantör borde jag försöka få som sponsorer till min promenad den 7 juli. Med facit i hand så ryker en tredjedel av mitt statliga underhåll, den så kallade pensionen på 6.534 kronor direkt vid beställning av tågbiljetten. Några rabatter för pressen finns ej längre dessvärre.
Sedan kanske man skulle önska någon form av gel eller sportdryck när det börjar bli som segast uppför Hapsaberget, där kunde det svenska företaget Dalblads vara en liten räddning. Förra promenaden, den halva klarade jag av på vatten och det som kontrollerna bjöd på men den här gången är det ju 2,1 mil extra (sträckan på Göteborgsvarvet) att avverka. Har ett par utslitna walkingskor som säkert tar mig från Gällivare till Porjus utan några större problem men visst vore det väl käckt om man kom till start med ett par skor från 2000-talet istället för ett par som klassas som en veteranbil. Men det lär nog bli svårt att få någon av de stora grabbarna att satsa på det här.... Kommer att göra en liten trevare under dagen för att känna på läget. Samtidigt ökar jag trycket på benstyrkan och kondition idag. Lägger armarna åt sidan och satsar nu bara på mage/rygg och ben nere på gymmet. Roddmaskin, löpband och promenader i Guds fria natur står på programmet.Har utmanat alla de stora tidningarna och skall idag testa vad Radio och TV säger.
pappa B

Inga kommentarer: