måndag 11 juni 2012

Koreanen är justerad!

Min bildoktor heter inte Bosse utan Lennart. Han fixar allt som har med koreanska suvvar, stadsjeepar att göra. Elegant värre vill jag lova. Han är "Länsmans" gamle kamrat och det är via honom som jag hittade Lennart. Nu ha han fixat mina bromsbelägg, nää bilens bromsbelägg givetvis, mina är det inget fel på ännu i alla fall. Så nu kan jag stanna när jag vill och behöver inte köra runt kvarteret tills bensinen tar slut.
Det såg ju inget vidare ut när man fick se degamla.

Eftersom jag själv är fött med tummarna mitt i händerna så klarar jag inte av detta med bilar. dessutom blir man ju så skitig av alla olja och smuts som finns under motorhuven. Detta struntar de som kan detta med bilar i. de bara dyker ner i smörjan och vevar runt lite-

Nu mår min lilla korean bra igen och gubbarna på bilbesiktningan kommer inte att hitta något fel nästa år heller så de så. Lämnar väl in kärran för en genomgång innan jag svänger in till besiktarna nästa år.














PS: Den är inte alls randig på huven utan så blank att Lennarts tak i verkstan speglar sig i lacken..där fick ni allt era kverulanter.

Nu skall jag gå ner på gymmet en stund. få se om jag orkar lyfta några hantlar eller om jag bara tar mig en kopp kaffe och snackar lite skit.
pappa B

Inga kommentarer: