fredag 12 oktober 2012

Stora hotellbyggen och 3 kilometer med Lars...

Hotell upp mot skyarna, lyxreceptioner nere vi centralen, det fixar Göteborg. Men att bygga bostäder som unga studenter kan få hyra eller köpa, det klarar man inte av. Infrastruktur skriker politikerna och anordnar möten, träffar utomlands och studieresor. Men visst fan hör väl framtidens barn och ungdomar till den. Plastgubbar som bor några nätter på hotell, visst välkommen hit men för djävulen se till att våra studenter och unga människor får någonstans att bo också.

Vi satsar på ungdomen jo jag tackar jag inte så det märks någonstans i alla fall. Kanske i pärmarna på byggnadskontoret och i styrelserummen. Ute i Göteborg där växer det upp det ena efter den andra stora komplexet med superterasser, balkonger mot hamnen och hyror som får studiebidragen att fladdra som en lärkvinge. Skärp till er kommunalgubbar och även ni byggherrar som är så pengakåta att ni ite ser skogen för alla träd.

Detta är Lars. Han har lags sina 149,5 kilo i mina händer. Nu skall vi tillsammans se till att han återfår sin forna form så frugan känner igen honom där hemma. att mamma kan sova lugnt om nätterna utan att oroa sig att snarkandet och övervikten skall rycka hennes lilla grabb ifrån henne. Hans två bröder skall få se på andra bullar och kommer att få långa näsan när våren kommer, de kan få låna hans gamla byxor som sovsäckar när de skall ut och campa på semestern. Nu kör vi Lars, om några minuter väntar ett nytt tuff träningspass. Jag vet att vi kommer att fixa detta du och jag.
pappa B

Inga kommentarer: