onsdag 5 december 2012

Olsson och Alm då lossnade det...

Ja herre min je vilken spännande match det blev. Vi höll på att göra som i Sveriges match mot Tyskland i fotbollen häromledes. Vi tänkte byta kanal då Danmark hade ledningen med 22-17, men vi hängde med och svor ve och förbannelse över Kindvall som inte kunde byta ut Grubbström som var som ett såll i målet och den fegande Thorstensson som bara sköt 10 meter över mål de få fånger hon laddade bössan. Här har vi en av världens bästa skyttar, precis som Kim Andersson i herrarnas landslag. Plötsligt vågar de inte ta tag i bollen. I går hade Linnea säkert fem givna skottchanser som hade kunnat hålla resultera i mål och vi hade haft jämna steg med danskorna i halvlek.

I andra halvlek vilade Kirunagrabben Thorstensson och lyfte fram Johanna Alm. I målet ställdes debutanten Marie Olsson och då djävlar blev det sprutt på svensk damhandboll. Stopp för de contringar som fått resultatet att rusa iväg till fördel för Danmark, Olsson stod i vägen och fram som en mindre noshörning for fröken Alm i gammal god stil. dessa två damer räddade matchen och såg dessutom till att vi vann. De två så omskrivna och enligt svensk press, blivande världsstjärnorna Gulldén & Thorstensson var otroligt bleka och kom inte ens upp till 50% av deras normala nivå. Hoppas att de vaknar till efter Johannas fina spel och tar sitt ansvar i de kommande matcherna. Makedonien i morgon blir ingen lätt föreställning de skall de blågula töserna ha klart för sig. Här gäller det för Klingvall att plocka fram några av sina listiga finter och få både kraft och framför allt tempot att fungera. I går spelade svenskorna nästan gåhandboll om ser till danskornas snabba spel.

Frölunda straffade ut Luleå och vann med 3-2 jag lyfter på skinnkepsen och bugar. Samtidigt spelade mitt HV71 som kafferepskäringar hemma i Tändsticksasken och fick på näbben av Linköping med 0-2. Surt och en onödig förlust vilket genast renderade att Luleå gick i topp i tabellen. Skärpning mina herrar!

Kan ni tänka er att nu fungerar ingenting i landet längre. De statliga och kommunala instanserna står handfallna och förvånade över att det kom en vinter till, igen! Plötsligt var det snö på gatorna och både flyg,tåg och trafik svajar betänkligt om de inte står helt stilla på vissa platser. Fattar inte att man inte lär sig och inser att det kommer minst en vinter varje år, bland två.
Nåväl Italienarna kan sitta där med sin spagetti i nio grader och frysa lite, det skadar inte att rensa luften där nere bland sopbergen. dessutom stryker det kanske med lite råttor på samma gång.

Uppe i norr sitter Aimogreven och myser på sin skoter och jublar när han ser snöflingorna falla. Nu blir det fågeljakt för hela slanten och jag undrar om man kunde beställa en tjäder till jul så slapp man äta den där förbannade julskinkan i år igen? Tänk er en ugnstekt tjädertupp på julbordet, det skulle sitta fint det.!

Idag tänker jag inte göra många knop. Kanske jag scannar lite en stund, skall gå omkring och småpyssla lite hr hemma. Hämtade ut medicin igår men tänker inte stoppa i mig några piller än på ett tag. Tror att trycket faller om jag stillar mig lite och så kör jag lite försiktigare fram tills snön smälter (den brukar bara ligga max 14 dagar här nere). Jag är inte cch  kommer aldrig att bli en medicinätare. Kan jag klara mig utan så gör jag det..
Skall sätta på en kopp kaffe så ögonbrynen lyfter lite. Vi kanske hörs längre fram under dagen om jag hittar någon rolig gammal bild när jag scannar. Ha det så bra mina vänner.
pappa B

"En kropp utan krämpor är en skattefri förmögenhet"

Inga kommentarer: