måndag 17 december 2012

Uppäggad och nytränad..vad mer kan kvinnan önska?

Att börja dagen med en schlager, en omelett på två ägg, fet ost och två klyftor finhackad vitlök det sätter sprutt på gubbaskrället. Kompletterar man sedan detta med lite extra protein och kreatin då är det fan i mig ingen konst för en man i min ålder att pinka i taket. det skall ni veta...

Ivan den förskräcklige och jag promenerade runt Rannebergen det blir 5,07 km exakt. Detta gjorde vi i ganska behaglig takt och det krävdes bara 1 km i roddmaskinen så var man uppvärmd och klar. Idag körde jag mest armar (har ju så smala och spretiga armar att när man tidigare hade mer svål runt midjan så liknade man en spindel). Nu har jag ju slätat ut wirrekaggen en aning och då tycker jag att det borde vara fint om mankunde få några bucklor på armarna.
Extra roligt är det när de här riktigt starka gossarna är nere på gymmet, trevliga killar, gaddade till max och starka som satan. De jonglerar med 35 kilos hantlarna lika lätt som jag svingar de som väger 10 kg. Men fan jag deppar inte och skäms över min klena lekamen gör jag inte heller. Det är jag för dum till.
Det blev ett fint pass, dryga timmen och både Ivan och jag är nog ganska nöjda med dagens exercis...

Här, uppe på sluttningarna ett par mil norr om Johannesburg spatserade jag som en överjäst tupp och smackade bland vinrankorna. Resan dit var en förberedelse inför det stundande VM:et för Dragkampen 2005. Varmt och skönt och gott vin mellan förhandlingarna (jag var ordförande i Svenska Dragkampförbundet på den tiden). Just då hade Sverige världens bästa dragkampare alla klasser både dam och herr. Hur det ser ut i dagsläget vet jag inte men då och då har jag kontakt med grabbarna i landslaget, det gäng som gjorde rent hus på arenorna under mina år med klubban. Det händer att vi svingar en bägare ibland också, goa gubbar hela gänget. Jag antar att man krupit tillbaka under den pressening man legat under ett flertal år. Det är i alla fall väldigt tyst om den idrottsgren som tog den första OS-medaljen i svensk historia.
Nu har jag även hunnit intaga en rejäl bit mat och nu blir det slappa i massagefåtöljen en stund.
Ni får ha det så fint och gå inte ner från trottoaren om ni är ute och går. Man vet inte om det är någon överförfriskad knäppgök som är ute och kör bil....
pappa B

Inga kommentarer: