onsdag 12 december 2012

Vi kan nog pusta ut, jorden gick inte under den här gången heller...

Nu tror jag att domedags profeterna får det besvärligt att reda ut när nästa undergång skall ske. Att vi själva förintar oss till slut det behöver man inte fundera på, fast samtidigt är det ju bekvämt att andra gör det så slipper man bry sig, eller hur.
Lillsnurran är hemma idag och hon tog en bild på mig klockan 12.12 den 12 i 12 år 12. Med andra ord fem 12-or i rad, ganska festligt.
Träningen gick som en dags och jag känner att träningsvärken i armarna redan är på G. Men så skall det vara när man tar i så det smakar blod i munnen. Körde tunga vikter med få rep och det känns faktiskt skönt att variera lite från det vanliga tugget. Om det är bra det återstår att se.

Nu skall jag titta på en film med jäntan och så har vi syndat och gjort varsin -Creme Caramell- tror att jag redan bränt bort de kalorierna under dagens träning så jag slevar i mig godsakerna med gott samvete.
Det skall ju vara gott att leva, annars kan de kvêtta.



Slut med godisreklam i Norge?
Om Hälsedirektoratet får som de vill så är det stopp för all reklam då det gäller glass, choklad, hamburgare och annat som är gott men inte så nyttigt. Hälsodirektoratet, norska socialstyrelsen är positiva till förslaget som kom från hälsodepartementet för en tid sedan. Detta siktar in sig på reklam som kan vara skadligt för barn och unga. Detta uppger den norska tidningen Verdens Gang (TT)
pappa B

Inga kommentarer: