torsdag 17 januari 2013

Idag hurrar vi för Anton och Tony!

Anton barnens kusin i Jönköping har namnsdag idag, det har våran granne också. Grattis och se till att ni blir firade hemma. Både på Lyckovägen och Fjäderharvsgatan. Anton är en förkortning av Antonius som betyder den oskattbare, den prisvärde och idag är det omkring 17.400 grabbar som har det som tilltalsnamn.
Tony är en kort variant av det engelska Anthony och runt 9.500 har det som tilltalsnamn...Så det kan bli?

Håller på att ladda för gymbesök, skall bara fylla på depån med lite protein som komplement till frukostens omelett som nu trillat ner i förbränningskammaren. Under den som det fjantas på morgon-TV så vill jag berätta att den 17 januari 1969 så släppte Led Zepperlin sin första LP i England. Samma dag fast året var 1910 så fick amerikanen Thomas Crapper patent på spolmekanismen för vattentoaletter. Mån tro om han även var mannen bakom toapapper?
Den 17 januari 1773 passerade kapten Cook södra polcirkeln för första gången. Hur man visste att det var just där man var det kan inte jag förklara, egentligen kunde man ju ha varit uppe i Arvidsjaur?

Det råder ett osedvanligt lugn över lägenheten här i Angered, lite oroväckande faktiskt. Det brukar smälla och braka den här tiden på dygnet när grannarna slår upp sina ljusblå, förlåt bruna menar jag.  Men...idag är det tyst som i graven så något lurt är det säkert på G.
Många hörde av sig angående den bild jag lade ut på blondinen iförd endast ett ljusblått lakan. Återigen vill jag säga att alla bilder som läggs ut här hos mig är plåtade av mig. Om detta inte skulle vara fallet så står fotografens namn ALLTID under bilderna. Nu är det ju så att med mer än 50 år, arbetande med kameran runt halsen, så finns det en rätt rejäl hög bilder att ösa ur skall ni veta. I den högen ingår en sjuhelsikes massa vackra flickor både med och utan kläder på, då dessa varit ett av mina huvudobjekt under min aktiva tid. Varför ägna tid och ork åt att fotografera killar då världen är full av vackra flickor? Bara för att undvika att bli klassad som snuskgubbe så lägger jag in en bild på en pojke idag. Detta får bli min käre kusin, kärlekspoeten Börje Frisk, en glad skit med glimten i ögat, var så goda.

pappa B


"En kvinna som inte är svartsjuk, är som en boll som inte kan studsa"

Inga kommentarer: