måndag 25 februari 2013

Reinfeldt samlar ihop sina råttor.......

Nu är det dags för råttfångaren Reinfeldt, han har nu samlat ihop sina möss med den lilla rödhåriga musen Annie Lööf, ganska rejält nertryckt i gödseln. Hon har hamnat i ett sorkhål som förmodligen kommer att bli ödestigert inte minst för det parti som egentligen borde värna om de människor dom nu håller på att utrota sakta men säkert. Gubben Hedlund far omkring som en propeller i sin låda ett par alnar under jord när han ser vad som händer med sina älskade bönder.
En grabb att räkna med i framtiden.
Äntligen har grabbarna med slips och kostym fattat att svenska folket vill ha en ändring då det gäller invandring och asylansökningar men det hände inte innan en viss Hr Åkesson klev upp på arenan. Trots vänstersvingar och högerkrokar så står han stadigt kvar i sin ringhörna och med facit i hand så kommer han fortsätta att vinna sina ronder. Om inte på knockout så ganska klart på poäng. Till och med lakejen Billström som seglar under M-flaggan har insett att det borde göras något och i TV-debatten senast så målade sossarnas fd fackpamp Leven in sig i invandrarfrågan då han också gick ut och sa att han ville ha en arbetskraftsinvandring som styrs efter de behov vi har. Detta skulle betyda inte en enda invandrar till eftersom det inte finns ett enda jobb åt de som redan är här eller åt de svenskar som är arbetslösa. Där sket man sig på tummen rejält.

Återstår att se vad våra mjäkiga politiker får ut av den här sammankomsten. Förmodligen lika lite som under tidigare år. Det enda man har varit överens om och det blev man innan den sk Alliansen genomfördes, det var den svenska försvarspolitiken. Sedan har ingredienserna i den svenska soppan bara blivit sämre och sämre och nu återstår endast en urlakad vattvälling. Till och med sillen har försvunnit....

Sliten men full av energi är den här gubben idag. Jag har förutsatt mig att gå ner på gymmet strax efter klockan 12 och så kommer det att bli. Rygg, axlar och mage skall få en omgång. Nu skall jag iväg och lämna in bilen för efterkontroll på Bilprovningen, det kommer förmodligen inte att lyckas men jag måste dit under alla omständigheter.
Innan jag sticker så vill jag utbringa ett riktigt HURRA! till min vän och tidigare vapendragare Sigvard som har namnsdag idag. Jag hoppas att hans lilla pepperkaksgumma Joy ger honom vad han tål. Sivert har också namnsdag. Omkring 2000 Sigvard och 1100 Sivert far omkring med namnet som tilltalsnamn här i landet.
Jag kände en Sivert hemma i byn när jag växte upp. En kortväxt kaxig typ som alltid fick på käften när det var dans på Folkets Hus. Någonting som han alltid förtjänade så det var ingen som ömmade sig över detta. Sigvard är ett namn med tysk ursprung och betyder seger och väktare. detta stämmer bra in på den Sigvard jag jobbat ed under några år. Ingen vågade skita den gubben på näsan.

Ingen vågade skita Samuel Colt på näsan heller för den delen, Den 25 februari fick han patent på sin revolver Colt 45. Den 25 februari 1862 blev den amerikanska dollarn grön, så nu vet ni det, alla ni som gått omkring och inte kunnat sova bara för att ni undrat över detta.
Warsawapakten går slutligen i graven den 25 februari 1991 vid ett möte i Budapest. De sex medlemsländerna beslutade då att upplösa pakten från och med den 31 mars. Budapest är en helt fantastisk stad, vacker och spännande på många sätt. Åk dit en sväng i sommar vet jag.
Mot bilbesiktningen, håll tummarna!
pappa B

Inga kommentarer: