tisdag 26 mars 2013

16,3 km och 22.414 steg och än är inte dagen slut...

Vi fick en fin promenad Dejan och jag. Promenerade drygt en och en halv mil idag. Vi gick upp till Björsared och drack en kopp kaffe, sen traskade vi hem igen. Den gamla banvallen är perfekt som cykelbana men lite för hårt för att promenera och jag undrar hur Dejans knä mår i morgon...


Här ser ni det nya Rättspsyk, dårarnas lyxhotell mellan Angered och Gråbo. Här skall mördare och våldtäcktsmän leva i lugn och ro. Stillas med tre mål restaurangmat om dagen, SPA, gym och en egen liten plätt där man kan träna på att spela golf. Fy fan säger jag bara. Under tiden håller flera av landets fattigpensionärer på att svälta ihjäl. Jag tycker att de skall byta. Låt våra gamla utarbetade gubbar och gummor flytta in hit och sätt de kriminella elementen på ålderdomshemmet. Men då tar det hus i helvete hos all blöthjärtade Jantelags följare. Man skall vara snälla med mördare och pedofiler för de har haft en taskig barndom. Kyss mig i röven....
Hur som haver så blev det en fin liten promenad och kaffet på bensinstationen i Björsared smakade bra....
    
Kolla vilken elegant entré! Snart är det dags att inviga Angered Arena, den nya Sim & Sporthallen med isbana och en massa andra faciliteter som gör det lättare att leva här ute i obygden ha ha ha. Enligt vad ryktet säger så kommer man även att ha ett stort gym vad nu detta innebär och då blir det ju konkurrent till vår fina klubb nere i källaren. Men det är klart nyhetens behag kommer väl att visa sig även här och sen återgår livet i sin normala rytm igen. Jag skall sätta mig och slappa en stund jag och vänta på att kvinnan skall komma hem. Ha det så fint denna tisdags eftermiddag...
pappa B

Inga kommentarer: