lördag 29 juni 2013

Apostlarna, föregångarna till dagens walkingtrend..

I morgon är det Apostladagen i kyrkan. Då berättar prästeskapet om de lärjungar som sändes ut för att förkunna historien om mannen från Nasaret. En nyhet som spreds sig över hela världen och fortfarande är lika aktuell. Tänk på detta när du snörar på dig dina walking skor och får fart på apostlahästarna.. Har du någonting att berätta, eller går du bara omkring här i livet, utan mål och styrning? Sug på den en stund innan du går.
Läckert och gott som bara den. Göta-Petter 
säger jag bara
En tant med sug i, var Islands president Vigdis Finnborgardottir som just den 29 juni 1980 valdes till landets president. Mindre sug hade Pompeius när han fick på skallen rejält av Julius Caesars trupper vid slagen vid Farsalos den 29 juni 48 f.kr.

Mailyn Monroe var lycklig (tror jag) den 29 juli 1956 för då gifte hon sig med dramaförfattaren Arthur Miller. Att det sedan gick utför med den vackra skådespelerskan var mycket tragiskt och det tog en herrans massa år innan jag kastade bort min idolbild på ikonen Monroe. Men handen på hjärtat, jag har henne kvar i gott förvar uppe i det lilla kontoret fortfarande. Idag har Peter och Petra namnsdag så jag lyfter på skinnkepsen och säger GRATTIS!

Funderar skarp på om jag skall trotsa alla regler och dra igång grillen i eftermiddag. Blev lite sugen på grillspett?
pappa B

Inga kommentarer: