lördag 8 juni 2013

Min låssas "lillebror" Lasse


Jag har ingen lillebror ändå har jag en. Fast han är egentligen bara på låssas. När jag kom ner till Alingsås från Malung i Dalarna så träffades vi på samma tidning. Han jobbade i tryckeriet och jag ställde till trassel. Vi blev vänner första dagen vi träffades. Lasse är snäll, duktig och full i fan. I 35 år har vi känt varandra, gjort otaliga resor och rackartyg tillsammans. Nu är han liksom mig en seriös äldre man med pengar på banken , vacker färdigbetald lägenhet, stuga i Aten, bil och en rutig flanellskjorta. En stilig, stor son av samma kaliber som han själv, lika snäll och lika duktig och full i fan.
Han är gift med en finska Sinikka, en dam med drag i. Här haltar inga halta löss och hon och jag kommer mycket bra överens. Vi är lika vassa bägge två, två skarpladdade bössor om det skulle hetta till. Vi får inte gå ut på krogen ensamma. Lasse är också en pensionär som inte kan sluta arbeta och han är fortfarande min bäste vän, min lillebror, även om det bara är på låssas.
pappa B

"Önska andra välgång så går det dig själv väl"

Inga kommentarer: