måndag 14 oktober 2013

Äntligen måndag och ingen snö!


Med en termometer som visar +7,5 grader utanför ytterdörren räds ingen människa att hoppa upp ur sänghalmen. Betydligt kärvare var det för kung Harolds här vid Hastings den 14 oktober 1066 då Wilhelm erövraren med sina normader daskade upp anglosaxerna efter noter.

Idag hurrar jag för Stellan som har namnsdag och Nalle Puh. 4100 grabbar heter Stellan här i landet men bara en heter Nalle Puh. Han föddes nämligen den 14 oktober 1926 och var då betydligt smalare och mer teddybjörns lik när han såg dagens ljus. A A Milners underfundiga och honungsälskande björn fyller ju faktiskt 97 år idag. Jag hurrar tre gånger för Nalle Puh.

Han intagit ett stort glas mjölk, spetsat med protein, jordgubbs smak. Thats it! Nu bär det iväg på vår kortaste runda, Ivan och jag. 3.200 meter utan backar i det närmaste spikrak väg. Sedan blir det mage och rygg nere på NW innan det blir bacon och spetskål för gubben Järnepalm.
Förhandlingarna nere i Spanien gpr vidare och jag håller fortfarande Bertil och Ullas hus vid liv, även om det fortfarande inte är färdigförhandlat.

24 människor omkom den 14 oktober 2007 vid ett jordskred i en nedlagd guldgruva i Colombia. Bybor hade tagit sig ner i den nedlagda gruvan då ryktet förkunnade att det fanns guld kvar där nere. Tragiskt.

Kvinnan är på jobbet, grabben på väg till skolan och jäntan har sovmorgon. God morgon förresten, det höll jag på att glömma. Upp med er sjusovare!
pappa B

Inga kommentarer: