fredag 11 oktober 2013

Läget börjar ljusna..

Grabbarna på Datanova tror att de kan rädda lite av datorn om det vill sig väl. Jag hoppas att de har rätt. Skall lämna in burken på måndag. Nu är det förfest för jäntan som fyller 15 år i morgon, Gamla grannarna dyker upp och det blir lite tårta och kaffe. Själv droppar jag tårtan och tar en wirre till kaffet i stället. Visst fan skall man ha sprit på barnkalas, det gör att man står ut med surret.

Idag körde jag nästan ihjäl min träningskompis "Ivan den förskräcklige" Vi drog iväg på en mycket tuff terrängvända på 12 kilometer och under de sista 4 så snubblade han och fräste som en kåt iller att jag skulle sakta ner. -Kom igen gubbe sa jag och fortsatte i samma tempo. När vi kom fram till gymmet så damp han ner i en stol och stirrade rakt in i väggen. -Jävla gubbe den där, sa han till Linda och pekade på mig, han tar livet av mig.

Kom på igår att om jag lever och är i skapligt skick när jag är 95, då skall jag slå ihjäl någon idiotisk rådman eller annan potentat som frikänt våldtäcktsmän eller barnamördare. Sedan kan jag kanske sätta på några av käringarna i juryn (vem vet man kanske får en slant) Gör jag detta och skiter i en advokat så får jag förmodligen livstid på något av lyxhotellen där fångar förvaras.
Tänk själva, jag slipper sitta på ett hem och tugga på en kall potatis och lyssna på några frimicklare som kommer dit med psalmboken under armen och mässar. Elaka missnöjda pensionärskompisar som pissar i byxorna och hasar fram med rulatorn, natten igenom. Nej så fan heller, jag skall ha tre mål restaurangmat om dagen, tillgång till samlagsrum (kommer nog inte ihåg varför) gym, dagpenning och motion utomhus. Under tiden kan jag skriva en bok om mitt bokiga liv och namnge allt och alla utan risk för att bli ersättningsskyldig för någonting. Sug på den och säg sedan att jag är fel ute.
Min fantastiska kvinna, i det läget bara 75 hon bor kvar nere i Spanien och solar på takterassen. Ungarna klarar sig själv och jag går omkring i rasthagen med händerna på ryggen och visslar.
Ha en förbannat fin helg!
pappa B

" Prisa inte dag förrän sol gått ner"

Inga kommentarer: