måndag 25 november 2013

-5 grader och myggfritt!

Ja nu drog man åt sig öronen när man stoppade näsan utanför ytterdörren. Minus fem grader och fuktig luft i Göteborg kan räcka för att fort som fan krypa in i värmen igen.
En ny vecka stär klar att avverkas och den börjar som alla andra veckor med en helt fantastisk måndag. Denna underbara dag som berättar att nu blir du snart en vecka äldre, nu har du fyra sköna dagar på dig innan den där förbannade fredagen dyker upp. Sedan en helg i ultrarapid, förpliktelser gentemot omvärlden och en massa onyttigt ätande. Huvva, som vi säger hemma i Porjus.
De spanska affärerna går baklänges men jag misströstar inte, allt skall ordna sig.

Något jag undrar över är hur de svenska landslagsdamerna tränar sitt skytte. Det gäller skidskyttedamerna. Vem är deras tränare och vad gör han/hon för att spetsa de svenska damerna? De gamla tanterna hemma i byn hade lätt kunnat ta ett par varv upp och ner för den gamla underbacken i hoppbacken uppe på Porjusberget och skjutit bättre än de gör i det svenska landslaget.Kan man inte plocka in en vass gubbe som tar hand om detta. Det är ju pinsamt att se hur jäkla dåliga på att skjuta våra damer är. Långsamt som bara fan och ändå bommar man. Ja, jag vet nerver. Men fan de har ju de andra tjejerna från andra länder också. Fram med en hjärnskrynklare då och ge dem en ryggsäck med patroner och låt dem elda på av bara fan. Finns ju en perfekt anläggning uppe på berget i Sollefteå som står död den mesta tiden av året.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Hämta hem några duktiga skidåkersor från längdskidorna. Det måste vara roligare för de tjejerna att få åka World Cup istället för att harva på bland topp 10 åkarna i DM och SM? Har jag rätt eller rätt? Fel har jag inte det vet jag. Kolla bara på Magdalena F, hon insåg att på längdsidan hade hon inte kapacitet att ta sig allra högst upp men med en bössa på ryggen sopade hon rent ute i världen så det stod härliga till

När A-C Strömstet dök upp så trodde man att nu har vi en ny stjärna på G. Jo hejsan vad det sket sig. Nu har hon ju inte en chans på skidor heller och så skall hon skjuta uppe på det. Av detta fina stycke blev det inte ens en tummetott. Detta är flera år sedan och ingenting händer annat än att utvecklingen för hennes del sakta men säkert går baklänges. För Högström har det också blivit så att brätterna på skidorna sitter bakom bindningarna och inte framför. Hon måste dessutom ha anlag för skotträdsla eftersom hon håller alla skott så förbannat länge och så blundar hon säkert när hon trycker av. Därför sprider hon skotten som om hon sköt med en hagelbössa.

Här i området där jag lever skjuter man också, men mest på varandra pch procentuellt ligger vi nu en bit över nivån i Dallas. Fast det är ju roligt att Sverige kan vara bra på någonting, även om detta inte är speciellt hedersamt.
Eldade på ordentligt gjorde man den 26 november 1973 då ett antal officerare störtade den grekiska militärjuntan. Detta efter en tids oroligheter i fårost- och olivlandet. Håkan Hagegård föddes den 26 november 1945. Hovsångaren gjorde sin stora debut i Trollflöjten 1968. Detta kan vara bra för er att veta om ni skulle få frågan någon gång under ert liv. För min del skiter jag i allt vad opera heter, det låter förskräckligt oavsett vem som står där och gapar.

Nu drar jag ner till gymmet. Tungt pass väntar. Axlar/armar blir det idag. Magen får vila efter allt onyttigt under helgen. Ivan den förskräckligen sitter säkert redan där och väntar. Hej på en stund.
pappa B


Inga kommentarer: