fredag 1 november 2013

Å herre jesses nu skjuter man skarpt igen...

Kan ni tänka er att just nu så har vi passerat 50 skjutningar i Göteborg bara i år. Det kommer att bli mer än en skjutning i veckan om detta fortsätter. Hemska tanke.

Då är det bättre att tänka på kalvfärsbiffar. Smaskens med en god kålsallad och babyspenat till. Rena lyxmaten och helt LCHF inriktad.
Jag undrar om drottning Silvia tänkte på kalvfärsbiffar den 1 november 2008 då hon gick ut i Ekots eftermiddagsintervjuv och ville att Sverige skulle skärpa till sig då det gälldelagstiftningen mot barnporr?

KAn ni tänka er att redan den 1 november 1955?! öppnade den första internatonella konferensen om solenergi i Tucson i Arizona i USA. Och man har inte kommit längre? Är inte detta lite konstigt? Inom andra ämnen har man redan kommit så långt agtt man kan spela in högupplöst video med en mobiltelefon till exempel. Egentligen totalt oviktigt om man jömför med framställande av produkter som kan användas för att ta tillvara på den energi som kommer från solen. Svagt tycker jag, mycket svagt i det stora hela.

Betydligt svängigare var det den 1 november 1986 då Europe klev in på den Engelska topplistan. Detta med låten Final Countdown, en blivande listetta. Heja Eriksson och Co!

Själv är jag laddad med en slurk protein och skall nu ta med mig dottern och hennes kompis på en snabb promenad och sedan tungt pass nere på gymmet. Ja, ja jag vet, det är skitdumt att både förbränna och bygga på samma gång. Men....det känns helt rätt för mig och eftersom min tid att slå igenom som bodybuilder redan är förbi så nöjer jag mig med starka ben, välgående hjärta och små små muskler på armar, ben och mage. Där fick ni allt alla experter på träning...

Planerar i smyg för en ny gaddning. Den här gången en svart korpfjäder på höger smalben. (blir en smal fjäder) Nu gäller det bara att moda sig och våga ta steget...inte alls det lättaste skall ni veta. Vem som skall få hålla i nålen, kolla bara, ni ser henne på bilden här bredvid. Carin heter hon och är en äkta Viking. Dessutom ser hon väldigt snäll ut och jag får väl be om -mun mot mun- räddning om jag skulle tuppa av. Hoppas kan man ju alltid. Är ju känd för att vara väldigt lättskrämd och ömhudad.
pappa B

"Man skall inte hälla ut barnet med badvattnet"


Inga kommentarer: