måndag 27 januari 2014

Fick mig en rejäl omgång av Fia!

Ja det var inte mycket jag hade att sätta emot. Jag gav upp ganska enkelt då jag kände att det var som att ta tag i en trädstam och försöka bryta omkull den utan traktor. Men hon var snäll lilla Fia Reiser (givetvis från lilla Ensamheten, utanför Sorsele hon med, liksom sin världsberömda kusin Heidi) - Du är stark så hon och lade sitt söta huvud på sne. Tack sa jag
och visste i samma ögonblick att jo du gamle man detta var en stark och snäll ung dam och från och med nu lägger jag på minst fem kilo på varje moment på gymmet.
Jag hälsade på uppe i Landvetter på det nyöppnade gymmet Active och där huserar numera  Active Armsport. Där möts och tränar man söndagar och onsdagar och det är VM-bryterskan Fia Reiser som håller i det mesta. Annsofie som äger och driver det nya gymmet i Landvetter i fd. Hälsans Hus lokaler var snäll och förevigade min genomklappning på armbrytarbänken.
pappa B

Inga kommentarer: