onsdag 19 februari 2014

Idag blir det svettigt framför TV-apparaten..

Stoslalom herrar första åket öppnar dagens TV-tittande. Här skall Mats Olsson försöka slå till med ett åk bland de fem första. Gör han det blir det extra roligt i eftermiddag när andra åket körs.

Ishockey, kvartsfinal Sverige -Slovenien om några minuter. VARNING! Gå inte i fällan NHL-proffs, de här gossarna kan stjälpa vilket lass som helst. Jag är inte alls 100 på att de blogula fixar detta skall jag säga. Men givtvis hoppas jag att de gör det. Kommer att bli spännande om inte våra pojkar klipper till och går till periodvila med 4-0 i trunken. Då fortsätter jag läsa på min deckare.

Sedan kommer dagens huvudnummer, sprintstafetterna. Både damer och herrar kör kval. Först ut är damerna, där Ida Ingemarsdotter och Stina Nilsson skall ta sig till final. Sedan är det Emil Jönsson och Teodor Petterssons tur att spänna på sig skidorna och göra likadant, ta sig till final alltså.

Skidskytte, mixstafett där har vi inget lag men här borde ju Chrsistina Lindberg ställa upp och köra två sträckor ihop med någon av flanellgubbarna i den svenska styrelsen. Bara för att hålla intresset vi liv. Om inte annat så som tack för alla gratismiddagar hon stoppat i sig under årens lopp.

Klockan 16.00 dansar den vackra och mycket duktiga Viktoria Helgesson in på isen. Konståkningen börjar och här håller vi alla tummar vi kan att hon får till det och äntligen ser till att det kommer en svensk åkare bland de tio i OS resultatlista...

Efter detta har jag gått ner ytterligare 1,3 kilo och nu börjar även T-tröjan storlek M att fladdra runt kaggen. Håret däremot växer så det knastrat iknoppen och det råder faktiskt lite pani
k då jag slarvat bort sladden till klippmaskinen så den går inte att ladda. -Leta, säger kvinnan med en bister min. Det får väl växa under tiden. Och växer det gör det, Ser snart ut som en av gubbarna i ZZ Top.

Grattis Gabriella och Ella
Gabriella  och Ella har namnsdag idag så jag grattar dessa små liv. Knepigt att inte Gabriel åkte snålskjuts den här dagen, Det finns 5.200 tjejer som har Gabriella som tilltalsnamn och 6.900 som heter Ella i förnamn.

Kommer ni ihåg att den 19 februart 1989 invigdes världens största sfäriska byggnad, Globen i Stockholm. Fyrverkeri, ljusspel, artisgala och massor av fyllhundar deltog i invigningen.
Den 19 februari 1939 tecknade Ingrid Bergman kontrakt med Hollywood.

Bara så ni vet så gifte sig Britt Ekland med Peter Sellers den 19 februari 1964. På den tiden var hon vacker med egna läppar utan botox, fasta bröst och naturlig hårfärg. Nu skall käringen hit med hela familjen och göra svensk TV-show. snacka om idétorka hos de flersta procudenter och TV-bolag. Tänk om man gjort en liten behändig TV-serie om Porjus, pionjärernas by iställer för att visa upp en utskåpad fd filmstjärna på glid med bortskämda ungar och deras meningslösa liv! Så det kan bli.
Hela den här damen är ett levande bevis på att ingen hudcreme i världen kan släta ut rynkor, nej det blir att spänna skinnet och sy ihop det i nacken under hårsvallet om man skall bli något så när slät i fejjan.

Tepriset gick i höjden när kafferansoneringen tog fart den 19 ebruari 1917. Detta på grund av världskriget. Nu blev jag sugen på en kopp te och jag som tänkte brygga mig en kopp kaffe. Hur gör jag nu då?
Jag tar mig ett glas äpplejucie!
pappa B

Inga kommentarer: