söndag 2 februari 2014

Vilken helg, jag tror inte att det är sant...

Lördagen började med dunder och brak, vi skulle göra en biodag med goda vännerna Steffe och Bitten. Vi gav oss iväg i god tid ner till Bergakungen där vi satte oss uppe i restaurangen och lät oss väl smaka av det perfekta och verkligen generösa kökets faciliteter Vi körde grillad kalkonfilé med grönsaker medan lille Steffe valde bort gräset och fick pommes istället. Rejäla portioner och en flaska gott rött till spetsade till det hela och som grädde på mosen var det en underbar lten servitris som skämtade friskt med oss gubbar vilket gjorde besöket ännu trevligare. När pippfågeln lämnat tallrikarna så var det dags att fylla på med en flaska zinfandel, en liten sötare och mjukare variant för att hjälpa gräset att smälta lite bägttre och så ökade ju chanserna att filmen skulle bli roligare.
Flmen var bra, Robert Gustavsson ett geni i sig själv och vi klev ut i ljuset med breda flin i våra ansikten.
Med snabba steg hoppade vi på en vagn som tog oss till Centralen och därifrån smet vi in på Radisson för ytterligare ett glas vi innan hemfärden mot Angered.
Där förkunnade lille Steffe med mycken stolthet i rösten att han hade minsann fått bevis på sin kroppskonstruktion då han vid en läkarkontroll hade fått bekräftat av en förvisso äldre sjuksköterska från ett bemanningsföretag att han inte alls var tjock utan helt normal. Något som vi övriga skrattade gott åt väldigt länge. Återigen har mitt förtroende för svensk sjukvård fått sig en kraftig törn baklänges.

Sov som en stock!

Knäppte på dumburken för att kolla lite utförsåkning då telefonen gav ifrån sig en ilsken signal.
När jag äntligen hittade den så var det första jag hörde; -Jasså du har vaknat nu gubbtjyv, och så ett rungande skratt i örat. Har du nån mat hemma så man kan kliva av tåget. Jag kommer till Göteborg klockan 11.40. Är du på plats?
Här sitter den siste vikingen från byn!
Anders "Jätten" Jonsson en av mina riktiga barndomsvänner från Porjus är på väg till Göteborg.
-Blev så jävla tråkigt att sitta hemma och glo på käringen så jag klev på tåget i går eftermiddag, sa han och så skrattade han.
-Jag tänkte stanna ett par dagar, går det bra. Självklart går detta bra, hur bra som helst. Vilken fantastisk helg, först en perfekt filmkväll med goda vänner och så min gamla vapendragare från byn kommer på besök. Det kan inte bli så mycket bättre. Jo vi vann ju på travet i går med. Rolf satte sex rätt som gav lite spelpengar tillbaka. Grattis grabben på steppen, snyggt spelat!
pappa B

Inga kommentarer: