fredag 18 juli 2014

Nu är det klart. Lasse och jag går Rallarmarschen 2015...


Här ser ni vikingen Emanuelsson när han testar 79,5 meter av den 4,4 mil långa Rallarmarschen mellan Gällivare och Porjus. Han fick omedelbart blodad tand och det är nu bestämt på heder och samvete att han och jag skall gå marschen nästa år. Vi väljer den lilla, men tyngsta varianten den på 2,3 mil från Stubbabäcken fram till Porjus (det var den sträckan jag gick första gången 2009).
Två spänstiga gubbar på startlinjen alltså. Skjuts till startplatsen ordnar vår vilde vän Anders.

Det var illa ordnat vid vägövergången av Riksväg 45. Här kör alla bilar som bara fan och både Stefan och jag insåg risken att någon kunde fara illa om de kom utspringande (finns faktiskt ganska många som springer hela sträckan) så vi stannade kvar en timme och agerade vägvakter. En del träskallar ilsknade dock till men dem gav vi fingret så allt löste sig. Här kommer en av Mickelssons fantastiska flickor som även fick tid att fånga upp en av sina hundvalpar som smitit. Flera sprang även lite fel här och några kom farande nerför Kronsågsbacken då man missat vägvalet uppe vid skjutbanan. Bättre ordning på väganvisningarna till nästa år hoppas vi.
Idag måste jag fixa "fåtöljen" och en massa andra saker. Kanske vi hörs lite senare under dagen, ve vet.
pappa B

Inga kommentarer: