onsdag 20 mars 2024

Inte lätt att vara tung!

Läste på fejan. detta livsviktiga organ att just nu så håller stora delar av världen på att gå under på grund av fettma. Dessutom menade experterna att det inte alls helt berodde på skräpmat typ. Mc Donald, CocaCola och andra lätt tillgängliga födor utan att till den största delen beror på allt mer stillasittande hos folket. Jag reste mig och gick ett varv runt kvarteret när jag läste detta. Att folket håller på att ta livet av sig sjäva är ju tragiskt och varken doktorer eller läkemedel kan hjälpa dem. Det hela är till 100% upp til dem själva. Så nu mina vänner ut och rör på er. starta stegräknaren och ut och promenera tag med er hunden eller låna grannens om du ite har någon egen. Att knyta fast ett bildäck runt midjan och släpa ivär med, gärna på en grusväg. Det är lite överkurs, men det ger ett betydligt snabbare resultat, det lovar jag. Det är banne mig inte lätt att vara tung, den saken är klar. Jag skall ut och handla om en timme får skjuts av Stefan en snäl liten kille här i stan. Lilla Lena skall följa med så det blir ett vinstopp innan vi återkommer hem till El Limonar. Jag nöjer mig med en flaska Estrella jag. Blir inget klotkastande idag, men jag kanske smyger ner bakom buskarna i alla fall och träönar en timme, vi får se. Att boulen, petanca som det heter här ner håller stora delar av fusk-spanjorerna vid liv, det rpåder det ingen tvekan om. Tänk er själva att att kasta ut 700 gr mellan 6-10 meter ca 30 gånger gå och plocka upp dem och tillbaka till ringen ca 60 gpånger blir drygt 3000 steg under en normal match Många har gjort sig rolig över vårt klotkastande men jag har fått ner några av dem på banan och nu är de själva stolta boulespelare.Var nu rädda om er,ut och rör på er. En blomma till alla mina kvinnliga följare, varså goda!

Inga kommentarer: