onsdag 13 mars 2024

Kvinnan på besök nu leker livet

Hon spenderar en hel vecka i solen med sin ålderstigna gube. Är fantastiskt roligt när hon kommer ner till mig. Tyvärr blir det inga längre stunder men de som blir är guld värda. Vädret är perfekt hon hinner få lite extra D-vitaminer innan hon återvänder till kyla, regn och gråväder. Tyvärr reser hon hem redan på lördag fm och då blir det en tung suck både hos mig och lilla Goza som liksom jag älskar vår matte.
Mimosan blommar för fullt och gubbar och kärringar hostar och nyser för denna växt lär vara väldigt allergiframkallande. Peppar peppar. själv är jag allergisk mot tran så de gula kulorna får växa ifred för mig. Hösten/vinterns boulesäsong lider mot sitt slut och "Sommarserierna" drar igång. Boulen som säkerligen är en av de största sociala sammanhållningarna här nere i solen sprider ut sig och allt fler av de nyanlända "fusk-spanjorerna" inser nöjet och nyttan av att kasta klot. Nu skall vi promenera ner till Carrefoure och shoppa lite gå högst upp till rerstaurangen på Habaneras och ta en stor stark och ostbollar som lunch. Ha det mså länger

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där är nog fuskmimosan som heter Acasia, finns i överflöd överallt i krokarna.

/Yvonne