tisdag 16 april 2024

Tisdag idag igen!

Tänk att det kommer en ny tisdag varje vecka, visst är det väl konstigt? 52 stycken varje år. Lika många måndagar, onsdagar och resten av dagarna. Jag har, tack och lov än så länge fått uppleva 4.160 tisdagar, dagen inräknat. Om jag börjar skriva om torsdagar från och med denna veckan och ett år framåt, en sida varje torsdag så får jag ihop 52 sidor på ett år , kan trycka detta och ge ut en tunn liten bok -52 torsdagar- kan den heta. Behöver nog bara trycka 10 ex en till mig själv fyra till mina barn en till min älskling och resterande 4 kan jag dela ut till folk jag inte tycker om. Fast just nu ligger min pågående produktion -Herre Gud och hans kusin- på prio ett. Bara skallen fylls med inspiration så kommer Hjalmar, Hildas och korkänkan från Murcias äventyur att ligga på tryck. Lägger ut en bild från 2019 då en stolt pappa kramar om sin fina lilla dotter Ebba när hon hälsar på i Spanien.
ara

Inga kommentarer: