måndag 20 maj 2024

Idag ÄR det varmt!

+34 i solen utanför vår dörr! Man springer inte en sådan här dag, sätter sig med ett glas isvatten och en bok och försöker läs, vilket inte lyckas, då får man myror i brallan. Sitta ute i solen och läsa är ett nöje skapat för människor utan nerver och svag livslust. Här skall det gå i 100mkm/tim annars kan det kvitta. Vet att ja som 80-plusare skalll ta det försiktigt och inte stressa, men, gör jag ingentig då jäklar blir jag stressad. Jag springer inte men jag lufsar in fram heller, utan håller nog en 50-årings tempo ungefär,
Segar på midsommarservetterna än i dag och sitter rak i ryggen när jag torkar näsan med den svenska flaggan.Många där hemma i Sverige tror att jag skiter i landet, det gör jag absolut inte mina rötter som ännu inte vissnat helt finns uppe i Porjus, den lilla tuffa byn uppe i norr och kärleken har jag ju fortfarande blommande hos mina barn och min fantastiska kvinna. Visst längtar jag efter att smyga utefter Porjusbäcken efter små fina foreller och visst saknar jag maskinerna på gymmet i Angered, sen får ni tro vad tusan ni vill.
Mycket poolhäng har det blivit då tantyerna här nere gärna avsvettar sin kropp i någons pool. Gentlemannen TRhomas tillhör favoriterna och det har varit många mundtra timmar kring hans av solen uppvärmda badbalja. God mat är en annan sysselsättning som både erbjuds och intages. Här en fantastisk god Tiramisu på Quick Baren runt hörnet här hemma. Nu skall det diskas och fejas lite denna måndag men jag går på halvfart då värmen är ganska tuff mot sega gubbar. Sköt om er hela gänget.

Inga kommentarer: