tisdag 13 januari 2009

Hej igen, långt redaktionsmöte?

Givetvis så var mina damer ute i buskarna på alerten och skickade på mig en liten gliring för att jag inte varit inne och svamlat här på en stund. Men, men....jag får säkert anledning att ge igen. Vänta bara du lilla snärta!
Jorå, det blev ett rätt långt redaktionsmöte. Har jagat gubbar, gummor och brakedansare i dagarna två. Nu är det mesta klart. Trycket över Palestina och Gaza har svalnat en aning. Åtminstone då det gäller mediadrevet. Ryket om att Gullioan skulle träda in som joker i Let´s dance rullar vidare och den stackars lilla rödstrumpan uppe i Luleå hon blir nedringd av elaka tanter som menar att hon skall ge fan i Gullioan och välja någon annan att dansa med. Stackars lilla Viita, hon skulle aldrig gå ivägen mellan Marklund och älgjägaren. Hon gillar inte ens Gullioan nämnvärt, det vet jag. Kanske hans böcker, men hon föredrar en liten späd arab, gärna flygare med baskern på sned och ett skellett till kompis. Då trivs halvfinskan som en mört i klart vatten. Nog om detta.

Hörde att man skall anställa konsulter som skall göra det arbete som arbets-förmedlingen är satt att göra. Om ytterligare ett år anställer man nya konsulter som skall göra det konsulterna skulle gjort och så gungar det på. Bra, då är det snart ingen arbetslöshet här i Sverige. Alla gör varandras arbete och ingenting blir gjort.
Landet rasar ihop, invandrarna flyttar hem och kvar blir en flygplats i varje storstad utan flygplan och två ICA-butiker som kämpar för att överleva. Svennis blir stadsminister och ordförande i Fredrika Brehmerförbundet. Vilket ras, heja Sverige! Fule fi kommer smygande via roddbåt och tar över landet som de sedan säljer för en spottstyver till Kina. Kineserna, de upprättar en stor träningscamp för att få ett bättre damfotbollslag och där Pia Sundhage är president och allsmäktig. Gruvorna skottas igen och det numera stora hålet Malmberget försvinner. Volvo och Saab har redan skrotas, SKF slutar göra kulager, Ericsson övergår till att tillverka elektriska ätpinnar med radio och trådlöst nätverk, Vattenfall har inget vatten kvar, SJ läggs ner och kinesiska turistorganisationer använder de kvarvarande spåren till exotiska utfykter för Vietnameser, Thaivaneser och Danskar. De startar med dressin nere i Skanör och avslutar turen uppe i Gällivare där de bjuds på den sista skvätten svenskt brännvin och torkat renkött. Detta medför i sin tur en väldigt kraftig diarré vilket gör att man bara genomför en sådan här exotiska resa, en enda gång i sitt liv. Snart slutar även turisterna att komma och då drar kineserna ut proppen och vi sjunker sakta ner till strömmingen och sillen i Nordsjön. Kvar på en sten, uppstickande som ett fornminne av landet Sverige, står en batteridriven trattgramofon och spelar Harry Brandelius "Gamla Nordsjön som svallar och brusar"
Ha det så länge
pappa B

5 kommentarer:

Peace in mind sa...

Nu förstår jag att det dröjde...Jag har aldrig fattat det där med dresin, måste vara typ världens tråkigaste fortskaffningsmedel???Och dessutom fett jobbigt.

Anonym sa...

Shit pommes, vilken framtidsvision!
Nå, det är tur att du och jag finns, som kan hålla sverige flytande. Visst, pappa B?

Anonym sa...

JÄPP Vi viker inte ner oss för några konsulter. Dresin är skitjobbigt men roligt. Speciekkt under de tid då det fortfarande gick ånglok och rälsbussar på banan och man fick kasta sig av spåret med stålcykeln i ena handen. Häftigt.

Anonym sa...

Hej Pappa B:

Jag är väldigt tacksam att du informerade mej om den ryktesspridning som pågår om mej och Jan Guillou.

Jag har nu gjort mitt bästa för att ta död på dom ryktena på min blogg.

stella sweden sa...

...faktiskt så älskar jag gamla Nordsjön som bruuusar även if it sucks..men de bryr ja mi int ett dugg om! Bara så du veeet...