tisdag 5 juni 2012

Idag kom det med posten...


...det lilla fina magnetarmbandet som skall få gubben att må ännu bättre. Snyggt som bara den och jag har under senare tid funderat på om man glömt bort mig eller ej. Men nej då, Linda Nevrén glömmer inte bort någon. Hennes företag MagnetHealth tillverkar ett komplett sortiment av magnetprodukter för både djur och människor.
Jag tror till 100% på detta och jag har sett folk som använt olika former av magnet terapi och blivit i det närmaste helt återställda. Personligen mår jag ju ganska bra som jag gör men man vet ju att allting kan bli bättre så vi får se om jag blommar upp ännu mer nu när magnetiska krafter skall påverka den här ålderstigna och rätt så slitna kroppen.
Armbandet kom i en fin liten nätpåse och nu sitter det på min högra arm. Man skall inte ha andra smycket tillsammans med detta så jag får byta arm på mitt läder/tenn armband från Kiruna.

Enligt en Brittisk studie från 2005 så visade det sig att ett magnetarmband lindrar smärta på patienter med artros.I ett blindförsök upplevde en grupp patienter med artros i höft eller knä en smärtlindring, som var betydligt större än hos en kontrollgrupp, som hade gått med ett placeoarmband. Forskarna kunde konstatera att armbandet fungerat.
Vid användning av magnetarmband ökar blodcirkulationen och därigenom syre- och näringsdistribution. Detta sker bland annat med hälp av det järn vi har i blodet (99% av syret som transporteras i blodet till cellerna är bundet till hemoglobin, vilket är ett järnhaltigt protein) Läkningsprocesser påskyndas av ökad blodflöde då syre och näringsämnen snabbare förs ut till skadad muskulatur och vävnader.

Enligt Linda kan vissa personer känna en lätt yrsel eller obehagskänsla. I vissa fall upplevs dessa symtom tills en anpassning av de magnetiska fälten etableras. Symtomen är ofta mer vanlig hos kvinnor än hos män.

själv mår jag perfekt och jag ser fram emot att få mina magnetfält i fas med armbandet och livet i övrigt. Ni skall få se hur vackert det är på min arm när vi träffas.
pappa B

Inga kommentarer: