onsdag 19 december 2012

Idag känner man att man gjort något !


...dagens pass nere i källaren var tufft. Ganska tunga vikter och skapligt tempo gjorde att man känner av armarna ordentligt nu ett par timmar efteråt. Håller på att försöka få ordning på min teknik då det gäller marklyft, men det vingar och svänger ordentligt, även med lätta vikter på stången. I lyft är jag skitkass men när det gäller agtt dra då fungerar det bättre. Just nu är det ett jäkla gott gäng nere i källaren och två timmar det bara blixtrar till.
Kom hem och kokade mig en kopp starkt kaffe och nu skall jag slappa en stund innan gumman kommer hem. Då åker vi hela styrkan och äter julbord på IKEA, det blir lagomt. Mest för trollens skull...kvinnan har ju redan avverkat ett halft dussin via jobbet och jag kan både ha och mista skinkan i förtid.


Kolla upp detta. Hur ända in i aftonsången kan man komma på en sådan här befängd idé? Idag stannar spårvagnarna som kommer in till Angered 100 meter ifrån det vanliga stoppet? Vlken idiot har bestämt detta. Man stannar släpper av folket och kör fram och stannar igen. Är det spårvagnsförarna som drabbats av hjärnsläpp eller är det ledningen vilket är mest troligt. Det går väl bra nu när snön är borta men innan var det slaskigt värre och helt onödigt.
Någon julklapp skall inte Västtrafik ha för deras kollektivtrafik bygger bara på att ta ut så mycket som möjligt utan motprestationygger. Tummen ner trots att vi gamlingar får åka gratis vissa timmar på dygnet. Tider då vi inte är i vägen för den produktiva delen av stadens innevånare. Skit ner er trafikledare och styrelseledamöter.
pappa B

Inga kommentarer: