tisdag 25 december 2012

Kvinnorna ligger och snurrar i sängen, oroliga över ekonomin och övervikten efter för mycket frossande inför julen, gubbarna ligger med öppen mun och sprängande skallar och lovar sig själva att aldrig mer dricka så förbannat mycket starkglögg. Ungarna har redan tröttnat på sina julklappar och är i full färd med att skriva nya önskelistor på de nya tapeterna i vardagsrummet. Hunden har lycklig och nöjd tuggat i sin svärmors nya vinterkängor och i akvariet ligger samtliga fiskar upp och ner efter att farbror Sven hällde i julmust för att "fiskdjävlarna skall också ha lite julstämning".
Lugnet har lagt sig över det svenska samhället och om några dagar byter vi siffror igen och nu får alla oavsett om de vill eller inte, skriva siffran 13 bakom 20. Ett nytt år stundar och jag skall som alla år tidigare absolut inte utlova några nyårslöften då jag med all säkerhet vet att jag kommer att bryta dem nästan direkt.

Jag mår däremot fullständigt prima. En minimal wirreskvätt på två dagar. Inga levande ljus i plastgranen och en sovande kvinna med ett lyckligt leende på läppen efter "sista svängen i sängen" Jag har hoppat upp fixat juldagsfrukost, kokat doppe spadet, tevatten och skurit upp skinkan. Om en stund drager vi iväg ner till XXL och köper ett par riktiga Haglöfs kängor till kvinnan på REA. Det blir en julklapp från mig. Kan det bli så mycket bättre? Nej minsann, pappa B han lever så lycklig och nöjd i sin lilla skrubb. Tyvärr har jag inte sänt något julsvammel från Radio Garderob, med gubben i skrubben. Men....det kanske kommer ett Gott Nytt År svammel i stället, vem vet.
pappa B

"Flygande kråka får något, den som sitter inget"

Inga kommentarer: