tisdag 25 december 2012

Julafton är slut, juldagen har startat och snart är det nyår och så kommer våren och pappa B börjar kvittra igen....

Men kolla in, En Highland Park 12 årig från kvinnan och en av de stora wirrebiblarna, Dave Brooms -Atlas över världens whisky- av svågern och svägerskan. Vad mer kan denna man önska sig?

Tur och retur Jönköping gick som en dans. Mor och son på midnattsmässa i Angereds kyrka och gubben och dottern hemma i värmen. Kan ni tänka er att allt stressande runt som illrar, hit och dit för att den här dagen skall passera. Och likadant kommer det förmodligen att bli nästa år, frånsett att vi skall köpa en ny plastgran och en burk tallbarrspray på rean. Plastbarren har lämnat stängerna på vår 15-årige korean så det är dags att investera i en ny. Vanlig gran? Aldrig i livet, det räcker att montera upp, klä på, klä av och montera ner. Den vanliga granen får stå kvar ute i skogen.
I dag är det tisdag och det är träningsfritt men i morgon på onsdag då jädrar drar jag igång igen så det står härliga till...


Nu skall jag koka en kopp te och ta mig en hårdmacka med aladåb och en med skinka och grovkornig senap. Ett stort glas julmust efteråt och så tror jag att jag kryper ner under täcket och sover ett par timmar.
Ni får ha det så fint och tack alla mina vänner för att jag får julklappar som alla de andra små barnen. det värmer gubbahjärtat skall ni veta.
pappa B

Inga kommentarer: