lördag 8 december 2012

Upp och ner som flötet på ett abborrgrund...

Lite för kallt idag, annars hade jag testat
Björn Ferry skjuter bra men åker för sakta, C-J Bergman åker fort, men skjuter för dåligt och skidskyttedamernas prestationer skall vi inte tala om. Vi får vara glada över om vi får in någon bland topp 30. Här är vi bortskämda med Magda, Anna-Carin och Helena. Just nu verkar det inte som det finns någon som kan kliva fram under de tre närmaste åren, jag hoppas jag har fel känsla.

I längdlandslaget då det gäller sprint, så ramlar både damerna och herrarna i finalerna. Men de tar sig i alla fall dit. Sedan har vi ju Hellner & Kalla på långturerna, sedan är det inte så mycket mer att orda om. Årets Tour de Ski med värstingbacken mot slutet kommer i år att bli en ganska avslagen tillställning, tror jag. Inte minst för svenskt vederkommande. Men, men  Emi Jönsson blir den svenske skidkungen i år. Vänta får ni se. Skrällen kommer i Touren i vår. Årets höjdpunkt rakt av!

Vad får han i julklapp?
En riktig rysare i EM-handbollen är att vänta klockan 18.00 i afton. Sverige skall möta fransyskorna och försöka vinna. Sex raka förluster i olika mästerskap mot fransyskorna ser inte vidare uppmuntrande ut måste jag säga, men i idrottens värld kan allt hända. Kanske han dyker upp i eftermiddag, "Skrällen", som man pratar om på Svenska Spel i TV-reklamen. Vem vet?

Någon skräll här hemma kommer det inte att bli. Kvinnan inventerar på jobbet och trollen sover fortfarande så än är det lugnt och stilla i boningen. Men det blir väl inte så länge till kan jag tro. Har intagit två hårdkokta ägg, mosade i mycket smör tillsammans med en bit kokt lättrökt kassler och två små körsbärstomater till frukost. En clementin och tre dadlar och vågen visade minus i dag på morgonen. Att det skall vara så svårt att köra en mer renodlad LCHF variant fattar jag inte? Jag vet ju att jag går ner i vikt, mår bättre och ändå så är man för seg( läs lat ) för att genomföra det. Därför får man gå omkring och se ut som en skumtomte. När sommaren kommer skall jag väga under 85 kilo om jag så skall leva på dietpulver hela maj månad. Första veckan i juli skall jag, lätt som en plätt, utan ryggskott traska iväg mellan Gällivare - Porjus med ett fånigt flin i fejjan. Det kan ni hoppa upp och sätta er på. Trycket sjunker och håller på att återgå till det normala vilket känns fint (utan medicinskt ingripande).

Jag sätter mig i massagefåtöljen och försöker läsa lite i en deckare. Då nickar jag nog till och tar mig en liten tupplur kan jag tro. Hej på en stund mina vänner
pappa B

"Vad en vet, vet ingen - vad två vet, vet tio."

Inga kommentarer: