måndag 25 mars 2013

Partaj på gymmet....



Lilla Karin, nöjd och glad efter festen. Platschefen på Nordic Wellness här i Angered flöt omkring mellan besökarna och maskinerna nere i hallarna. Mycket folk, god mat magdans och Zumba med super Dusko och en glad och sprallig Claudia i toppform.

Vi är ganska många som tar rulltrappan ner under jorden för att få träna upp våra slitna kroppar och försöker bygga muskler. En del lyckas väldigt bra en del bra och jag mindre bra. Men...skam den som ger sig jag segar på även om de sista 14 dagarna gått i ultrarapid och jag har utövat lyft med tunga saker på hemmaplan.

Glad vinnare av ljus!
Fast kolla på bilden här inunder. det finns faktiskt stora pojkar i klubben med, eller hur?

De stora grabbarna är tack och lov mycket snälla och ger oss med fel muskler på framsidan goda råd om vad vi skall undvika och vad vi skall satsa på för att byta ut wirrekaggen mot en sex pack. Personligen lär jag aldrig få fram en sexpack under min kvarvarande livstid, aldrig.
Men kanske om jag inte ger upp så kan den bli lite plattare än idag.

Lägger upp några bilder så ni ser lite av festen.


Håll till godo och kom gärna ner och träna du med, det är hur roligt som helst skall du veta och så mår du mycket bättre efteråt, jag lovar.

God mat, luft torkad Seranoskinka och kyckling. Naturligtvis tog kycklingen slut blixtsnabbt medan skinkan fick vara kvar till slutet. Hur det kan komma sig?
Ja med tanke på att detinte finns speciellt många skinkätare bland medlemmarna så är det självklart att skinkan den slevade vi andra i oss med gott mod.

Dejan och jag tog en rejäl portion med skinka och cous-cous, bönor och oliver. Riktigt smakligt på min ära.

Även VD:n själv Margnus kom på besök och jag tror han var nöjd med vad han såg. Tog på sig ett par blå tossor på skorna och åkte ner för rulltrappan.

Jag har promenerat 12.653 steg idag vilket gör 8,8 km vilket gör att jag fått skaplig motion i alla fall. Lite lyft med hantlarna här hemma innan jag kryper ner i bingen och jag kan känna mig lugn med dagen.
pappa B 

Inga kommentarer: