söndag 30 mars 2014

Tråkigt att promenera själv men i hallonbusken växe det öl!

Idag var det dags att påbörja en liten tyngre del av återhämtningen efter sjukdomstiden. 15,13 kilometer i ganska högt tempo var en bra genomkörare och gubben är fortfarande i skapligt skick. Men det är otroligt jobbigt eller rättare sagt tråkigt att promenera på helt ensam. Men...inga av mina promenad kamrater var tillgängliga och då knatade gubben iväg själv.
Började trippen upp ot Rannebergen men kom plötsligt på att jag vänder och knallar bort till mitt fina gym i Storås, till Life salongen.

Vände på klacken och traskade iväg jäms med spårvagnsspåret  för att till slut checka in mig med mitt guldkort. Fick en trevlig pratstund med en vältrimmad finne och tog mig en kaffe innan jag vandrade vidare. Drn här gången valde jag att gå motvalls hem över Angereds Gård med bygdens längsta raksträcka.

I ett dike såg jag årets första vitsippor och blötte ner knäna för att komma så nära med mobiltelefonen. Fyra söta små vita blomster har kravlat sig upp ur leran när solen gassade på. Hjärtat fýlls plötsligt av lite varmare känslor och man får en förnimmelse av varma sköna dagar även om vi bara flyttat fram klockan en enda liten timme idag. Varför håller vi på med detta larv, vem fan bryr sig? Onödigt pillande på den digitala och de batteriförsedda urverkan bara för att nu skall trädgårdsmöblerna ut och sen skall de in igen. Skit samma.


Har ni sett där står det, trädet som redan börjat få små gröna knoppar. Vad det är för sort det vet jag inte och inte bryr jag mig heller. Däreot är det väldigt viktigt att veta att hos min andra fru och hennes man där växer det öl i hallonbusken. Danskt öl som heter PRIDE håller 8% och smakar gudomligt. Glider lätt nerför strupen utan att efterlämna beska spår eller en unken doft av alkohol som de flesta superstarka pilser brukar göra. MOT DANMARK MED FÅTÖLJEN där får Steffe och jag plats med sex flak öl om vi inte tar med oss någonting annat än oss själva.

Igår inhandlade jag ett Fitbit (det heter faktiskt så) armband. Detta skall nu hålla koll på den här gubben så länge han lever. Antal steg, kilometer, sovtid, förbränning och hela millivippen förflyttas från min magra handled över till datorn eller mobilen via bluetoot. Från och med idag är mitt rörliga och sovande liv registrerat så nu kan SÄPO slappa av, gubben är fångad av tekniken, självmant så alla pågående utedningar kan ställas in och då sparar ni lite pengar som ni kan lägga på alla sexförbrytare som gökar småflickor och numera förvaras på förtäckta SPA och restauranger runt om i riket. Bland annat borta på Dårgården på vägen mot Gråbo! Hej vad det går mellan pattor och lår!
Dagens prestationer 19.215 steg gör 15,13 km på två timmar och 13 minuter, inklustive tjat med mötande damer och fotografering.. Har bränt 2.989 kalorier. Har sovit 4 timmar och 7 minuter natten till idag. (en av dessa minuter fick jag då Steffe klappade mig på amen och startade sovklockan ofrivilligt). Måste skärpa till mig med sovandet.

Kvinnan och dottera är på väg hem från Jerusalem och min svärmor. Kommer nog snart och då blir det en kopp te innan jag pickar lätt på sovklockan och faller i djup dvala. Väcks imorgon av ett litet surrande på handleden och två små blinkande lampor.
Lider med familjen som miste sin man/pappa idag. Detta får INTE hända och nu djävlar är det dags för resten av idrotts Sverige att sätta ner foten ordentligt. Att samma träskallar som sitter i regringen även har sina släktingar inom fotbollen det är beklämmande. Ni har ju till och med åkt på s.k studieresor till England för att se hur de fått bukt med sina huliganer lika förbannat agerar ni som tomma postlådor hela gänget. Var det ölen på pubarna som grumlade till omdömmet, eller? För djävligt svagt måste jag säga.

Hade den stora äran att träffa på en liten men ack så effektiv liten manick uppe hos mina vänner. Bitten testade den på ett av mina stora öron och givetvis måste jag inhandla en sådan liten manick så att andra örat blir lika fint. Man kan även trycka in den lilla manicken i näsan och återfå luktsinnet om man kan slå allt hö som växer där inne.                              pappa B





Inga kommentarer: