torsdag 25 april 2024

Vi närmar oss fredag denna förbannade mysdag!

Mysiga fredag, jo tack, det var det förr i tiden då barnen var små och vi satt uppkrupna i soffan och illbligade på något halvtaskigt program på TVn käkade grillade kamben och hade det allmänt trevligt. Nu för tiden blir det inget mysa av, fredagarna passerar som en fis i Västanvinden och inga att mysa med har jag heller. Tar nog fram lite köttfärs och gör mig en kålpudding i ugnen då blir det lite mysfaktor i alla fall i morgopn kväll. Spelar match mot min nya klubb, mindre trevligt men jag är "Viking" sommaren ut, sedan blir jag en "Eagle" och fkyger vidare med Torreta III i Salina serien. Känner att jag gått på grund med "Vikingarna" och då är det bättre att lämna plats vid årorna. Livet leker inte just nu. Mitt konto har troligtvis blivit scannat så jag är lite akterseglad för tillfället. Men utredning pågår hos banken så det är bara att hålla tummarna att allt ordnar sig. Lagar mig lite mat och spelar en hambo på handklaveret så piggnar jag till. Träffar "Trollkarlen från Göteborg" i kväll tillsammans med lilla Lena nere på "Daves" Vi promenerar dit i sakta mak strax före kl 18.

Inga kommentarer: