Visar inlägg med etikett Sjövik. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Sjövik. Visa alla inlägg

söndag 7 oktober 2012

Sjövik, Nödinge och gymmet...allt på en gång!

Ibland är det trångt om både tid och plats. Kanske inte lika tajt som fiskarna på bilden, men ändå. Ibland skulle jag önska att klockan kunde gå ett par varv extra. Speciellt de dagar då tidsoptimisten knackar på hos pappa B. Idag till exempel är en sådan dag. För det första har jag sovit på tok för länge (kvinnan min automatiska väckarklocka är borta). Nu skall jag dra iväg upp till Sjövik för att hälsa på en gammal polare som just flyttat dit, skall sedan köra junior till ett kalas i Nödinge och så skall jag ut och promenera med Lars + ett tufft pass på gymmet. däremellan skall jag laga lite mat, försöka få i mig detta och så är det vissa sysslor i hemmet som är utlovade att genomföras ungefär i stil med Povel Ramels -Det är måndag morron, å mitt huvud känns så tungt!
Hej vad det går, utförlig rapport om hur jag lyckas sy ihop detta kommer under dygnet. Hej på en stund.
pappa B

"Mödom, ungdom och tid kommer aldrig igen"

måndag 17 september 2012

Kolla vilken snedseglare, bananätare med krampande fötter!

Kolla här. Patrik Samuelssons pappa kom fram och tog en bild på mig efter målgång. Han tyckte även om att läsa min blogg, vad glad man blir. Ser aningen sammanbiten ut. Om det beror på att jag skall föröka få upp skalet på bananen eller om det var de krampande fötterna som gav mig detta bistra utseende, det vet jag inte. Hur som helst så tog herr Samuelsson d.ä en riktigt fin bild på mig och jag hoppas han inte misstycker att jag lägger ut den här på bloggen.

Skall försöka se lite mer glad ut nästa år utifall han skulle stå där vid målområdet med sin lilla Lumix i beredskap igen. Han har valt en mycket bra kamera, det kan ni se på den skarpa bilden. Panasonics nya modeller håller superklass, bildmässigt så nu vet ni detta också.
pappa B

söndag 25 mars 2012

Sjösättning av Lasses brygga...









Har ni stannat till i Sjövik någon gång? Tankat billig bensin på Hagströms Livs eller köpt en glass av Kicki. I denna lilla lanthandel, en meter från vägen i backen vid Sjövik på vägen mot Sollebrunn. Har du missat detta då skall du stanna nästa gång du har vägarna förbi, En helt fantastisk affär med massor av nostalgi att titta på + glada tjejer bakom disken...

Bryggan är på plats och nu är det bara båten som fattas. Den har Lasse stuvat in på tvären på sin P-plats som han sprängt in i berget. Antagligen så får han ut den, eller rättare sagt loss den precis som det är dags att dra upp den igen. Men vadå! De kan ju sitta på den lilla bänken och meta abborre och solbränna näsan.
I morgon blir det träning igen, var så säker, nu ligger vi lite efter junior och jag...
pappa B