Visar inlägg med etikett straff. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett straff. Visa alla inlägg

onsdag 25 juni 2014

Suares, mannen med överbettet högg till igen!

Vi såg det allesammans, de flesta av oss via TV men han som skulle ha sett det tittade åt ett annat håll, domaren den mexikanske, kanske fixade rättskiparen han tittade på brudarana i publiken. Då passade idioten Suares på att hugga sin motståndare i axeln. Ett riktigt bett visade det sig. Och detta var inte första gången. Synd bara att inte reaktionen från offret, Chiellini slog ut framtänderna på grisen från Uruguay! I fjol högg han Chelseas Branislav i armen och blev avstängd i 10 matcher av FIFA. Den här gången är det dags för ett ännu rödare kort och frågan är om han inte borde förpassas så långt bort som möjligt från fotbollen.
Hur den mexikanske domaren som förmodligen vant sig att bära vidbrättad sombrero kunde vifta med det röda kortet och visade ut Italiens Marchisios efter dubbträffen på Uruguays Arevalo det har jag svårt att fatta. Ett gult kort och rättvisa hade skipats. Nu slet mexikanaren sönder hela det Italienska spelsystemet och underbemannade hela laget. Kanibalen Suares fick inte ens ett gult kort!
Köp returbiljett till både Suares och domaren Marco Rodriguez på en gång.

Helt klart står det att det är domarna i årets VM som förstör festen. Först stal det Japanska blindstyret segern för Kroatien mot Brasilien i öppningsmatchen sedan har det fortsatt ända fram till i går. Nu hoppas jag att den tyska stridsvagnen rullar in på planerna i Brasilien och trycker skiten ur alla filmande, skrikande och fuskande pepparkaksgubbar. De kan även meja ner de korruperade domarna på samma gång, en stämpling mer eller mindre spelar ingen roll. Tacka vet jag boxning MMA och andra kampsporter, där får man slåss enligt regelboken. Man kanske skulle tussa ihop Mike Tyson och Luis Suares i samma ring med bakbundna händer och slipade tänder. Det skulle bli åets fight. En match med riktigt bett i.

Återstå att se vad de högt betalda delegaterna i FIFA kommer med i det här fallet. Någonting måste ju ske, detta går inte att blunda för och sopa under konstgräset. Just nu är det mer spännande än matcherna på TV.
pappa B

fredag 12 oktober 2012

Varför blir enbart skandinaviska farbröder misshandlade?

Funderade över detta när jag åt min havregrynsgröt i dag? De senaste tre misshandelsfallen har skett på två svenskar och en finne. Är det den ljusa färgen som sticker i ögonen på ungdomsgängen eller är det vetskapen om att inga skandinaver har så stora familjer och vänkrets som kan hämnas?
Straff i rimlig bemärkelse delas ju inte ut heller. Fundera lite på det här, är jag helt fel ute, eller?

Vad skulle hända om dessa unga grabbar/tjejer hoppade på fel gubbe? Om de fick sig en sån helvetes omgång att de hamnade på sjukhus i flera månader,med förlorad syn på ett öga, brutna revben och skallskador. Skulle den farbror som orsakad detta någon gång få se dagens ljus utanför fängelset? Jag undrar det. Förmodligen räckte det med en liten örfil så kepsen ramlade av för att socialsystemet skulle gå för fullt larm och gubben fälldes för grov misshandel och tilldömdes ett skadestånd på 30-40.000 + fängelse. Varför är det så himla orättvist, det är inte något roligt att leva här i Sverige längre,,,
pappa B

tisdag 22 mars 2011

Skjut fanskapet...

Ja så skall man ju absolut inte säga men ibland så känner jag det så. Tänker på den 23-åring som nu sitter häktad för mordet på Elin i Länsmansgården. Nu ömkar socialtjänsten för grabben, han bör få stanna kvar i landet efter avtjänat fängelsestraff. Han har ju varit en bra pappa när hans fru arbetade. Hade det inte varit bättre att han hade jobbat och mamman fått vara hemma med barnen? Nä, döms han idag för de anklagelser som föreligger kan han få 19 års fängelse. I sitt yttrande skriver socialtjänsten att den åtalade 23-åringen varit en närvarande och aktiv förälder som tagit ett stort ansvar när mamman arbetat. "Om barnen inte får möjlighet att ha kontakt med sina föräldrar är risken stor att bilden av föräldern kommer att präglas av brottet denne begått? Det tror fan det. Deras pappa har ju våldtagit och misshandlat en ung kvinna till döds, det går väl inte att sudda bort, någonsin. Skall barnen hållas borta från sanningen? Skall de tro att deras pappa har rest på semester och kommer hem om 19 år? Skall de har fredagsmys med pappan i fängelset? Nä.... kärringar och gubbar på socialtjänsten ni är oftast ute och cyklar och djävligt långt ifrån cykelbanan dessutom. Hur går det för Elins familj? Hennes syster, pappa och mamma, hur har dom det idag? Döm den här djupingen och sänd honom så långt ifrån Sveriges gräns, som det bara är möjligt och se till att han aldrig sätter sin fot här igen. Passar detta inte den arbetande mamman och barnen så skicka iväg dem med, punkt och slut. Detta mjäkande med alla brottslingar är så lågt så att inte ens Glokalnet har en chans att haka på.
Och du Solveig Svensson, du som företräder socialtjänsten, vad gör du för alla små svenska och utländska barn som inte har någon kontakt med sina föräldrar. Dessa föräldrar kanske inte ens har snott en cykel, men missar kontakten med sina barn ändå. Sitter du bara med snoken i röven på invandrande banditer hela dagarna och försöker spela moder Theresa. Skärp till dig kärring!
pappa B