söndag 11 januari 2009

Sant eller falskt?


Ett rykte förkunnar att Jan Gulliou skall stoppas in i Let´s dance som en joker tillsammans med frilansjournalisten, rödstrumpan Helena Viita från Luleå. Enligt detta rykte har paret tjuvtränat största delen av vinterhalvan i ett Folkets Hus i övre Soppero.

För mig låter detta helt otänkbart då jag själv dansat med ovan nämnda Viita (inte Janne G) och hon var mycket svårförd vill jag lova. Drog åt vänster hela tiden och envisades med att hälsa varje gång vi passerade ett bord med araber iklädda fotsida vita nattskjortor och broderade band runt sina hjässor. -Sultaner viskade hon i mitt öra när jag svepte förbi i vänstervarv på det glashala golvet i ett lyxhotell i Tunis. Jag säger bara det, stackars älgjägare, den här gången får han det inte lätt. Får säkert ta hjälp av sin gode kriminalprofessor Leif GW Persson om han skall reda ut detta.

Någon likhet mellan fiskarkvinnan som dansade med en kruka vatten på huvudet och frilansjoiurnalisten Helena Viita uppe i norrbotten finns inte. Möjligtvis skulle det kunna vara den stirriga blicken.
pappa B

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, vad jag har hört är att Carl-Jan Granquists vinkylare ska hoppa in som joker tillsammans med Blondinbellas Klädskåp. Dom dansar bara nästan lika illa som sina ägare...

Tog förresten ett varv på vinden och hittade inga warhammer. Dom har tydligen redan givits bort när vi flyttade sist. Tyvärr

Anonym sa...

Du är bäst!!

Jag skrattar så att slöjan ramlar av.

Ska fila på ett inlägg imorgon.

Har varit ute på diverse bloggar där ALLA skriver om Israel och Gaza.

Jag blir helt slut av allas åsikter om hur problemen ska lösas.

Alla tycks veta precis hur det ska gå till.

Du har ju till skillnad från många andra mästertyckare till och med arbetat i området.

Anonym sa...

Synd, men bra jobbat Woopsan. Du håller i alla väder ändå *s*

helena, om gaget för dansandet blir högt skall jag banne mig ha en flarra Springbank.