söndag 19 september 2010

Gårdagen blev mycket trevlig, och nu skall vi kolla valvakan.

Blier det skumpa eller vanligt vatten? Ja, det är frågan. Just nu ser det onekligen bra ut och tant Sahlin ligger inget vidare till vad vi hör. "Skogarnas Konung" står för desserten i afton och det blir massor av frukt och både vit- och mörk choklad. Vad det blir i slutet vet vi inte, spännade värre. Jag har laddat järngrytan med krossade tomater, morötter och ett drygt kilo fint skurna nötbitar som nu skall stå och putta i en dryg timme. Potatis och en mixad grönsallad till samt ett mycket gott vin från Portugal, Alto Pina (rekomenderades av min gode vän Vinexperten Thomas Gren på GP) Han brukar hitta rediga fynd den mannen. En relativ ny upptäckt buteljerad 2008 och med en mycket lång smak trots en billig summa pengar per flaska.
Skåål så länge mina vänner!
pappa B

Hur det gick i fisketävlingen? Ja, junior vann sin klass och jag fick inte ens ett napp. That´s life. Stackars katter i området.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har bara deltagit i en fisketävling, kom tvåa, en öring på 5.2kg, kanske har jag berättat detta tidigare men det tål att upprepas. Erland Johansson, boende i lärarbostaden nedanför min moster och hennes man Jean blev etta, en öring på 6.3, det är bara det att alla visste att han fått sin på nät, alltså fusk. Jag fick en rulle, en ABU 444A, han fick en resa till Island i ABU-Nytts tävling. Järnberg

pappa B sa...

Erland Johansson ja, han var allt en ful fisk den gubben. Jag sköt en hermelin som satt på våran vedtrav, med slaongaren. När jag skulle hämta den (skinnet var värt 18 kronor på marknaden i Jokkmokk) då jagade han, Karl Manns (bögen)och Erik Käll mig med en sopborste runt Lundmarks gamla kåk. Pappa och Thorild Lindblom satt i fönstret och gapskrattade...

pappa B sa...

salongaren skall det ju vara. Vispade till lite extra med pekfingrarna...