tisdag 15 juli 2014

Starke Ivan och blåbärsplockare...

...idag spände Ivan den förträfflige sina muskler rejält. Först traskade han iväg genom skogen med mig och lilla Mira och sedan gav han sig på stockarna när vi kom fram till parkeringen vid Vättlestugan. Men ni ser att han tar i så luften nästan går rakt igenom...

Vi fick en fin promenad och lilla hundaskrället fick några minuter hopp och lek utan koppel också och racade som bara tusan. Upp och ner för en skogsbacke tills marken plötligt försvann och hon dök på huvudet rakt ner i ett håll med vass. Upp från gropen och så full sula igen. Man blir avis på hundarnas kondis, den saken är klar. Sedan gick hon fint i kopplet ända hem. Väl inne så suckade hon tungt och lade sig att sova nedaför mina fötter i massagefåtöljen.

Massor av bärplockare inte minst inne band hallonbuskarna smyger det käringar och gubbar och plockar i det de har för handen, mössor, tröjor ihopknutna och jag tror till och med att en muslimsk dam hade knytit ihop hucklet och plockade hallon i det, oavsett var koranen säger.
Rätt som vi gick där och planerade för världsfreden så prasslade det till bland buskarna och upp dök en sprudlande glad finska. Terve, skrek hon! Sedan kom det en lång harang på finska.. Vi fattade inte vad hon sa men jag drog alla mina sexuella ramsor om stora bröst och vackra ben. Tanten sken upp som en sol. Sköt kepsen i pannan och sa på bruten svenska -Du pratar verkligen riktigt bra finska, ha en trevlig sommar och så försvann hon lika fort som hon kom. Det var nog mina ramsor som satte fart på käringen tror jag.
Hela 11,7 kilometer fick vi ihop så nu har jag gjort mitt schema för idag. Perfekt promenadvänder med sol och svala vindar som svepte in lite då och då. Trevlig promenadkamrat och en pigg liten jycke, vad mer kan man väl begära i min ålder?
pappa B

Inga kommentarer: