söndag 6 juli 2014

Vackert så det gör ont...

Godnatt eller godmorgon, välj själva. Årets fest är slut och återigen måste jag säga att det var drag under skosulorna, Jag fick en liten rock´n  roll med en av övre norrlands största skidlöfte, yngsta syrran Eklund, numera satsandes på golf istället. Hon har en tevlig karl så det kan ju inte vara så mycket bättre.

Lille Steffe gick hem för att sova och vi hakade på för att hämta kameran och lite mygolja. Sedan traskade vi upp på Porjusberget Lasse och jag. Kollade midnattsolen och traskade hem ner till vandrarhemmet igen. Då det gäller mina promenader så ligger jag riktigt bra till så vi får se resultatet i morgon.

Aimotgreven var i toppform nere på festen och bjöd oss gamla luringar på en den ena än den andra ekivokiska visan och rappen om Porjus den måste nog läggas ut på Radio Garderob vad det lider.
Hans fina kvinna fans också med och på bilden skymtar Dan Jonsson en gammal klasskamrat. Hans och hustrun Ullas lilla lopphög passade på att hälsa på i byn.

Fiel, den levande abborr-fiskarn sparkade loss och satte färg på hela tillställningen, Alltid lik glad oavsett väder och vind.
pappa B





Inga kommentarer: