lördag 5 juli 2014

Här kommer hon min idol, lilla Magdalena ut genom skogen...

...men jag vet inte vad det var knickedick som spang före henne. -Jag har int i både knän och höfter skrek hon till mig när hon passerade 45:an. Måste ha blivit en ny rekprdtid för henne. Syrran Carola och en av döttrarna + en liten glad hundvalp som mötte matte på vägen kom en stund efteråt.
Mycket dålig skyltning och det var några som sprang fel innan lille Steffe och jag satte ut några av vägförvaltningens spärrar nere innan järnvägen. Att man inte heller hade någon vakt nere vid 45:an där bilarna kör som bara fan det är konstigt i mina ögon. Men man tar nog inte detta med Rallarmarschen på så stort allvar verkar det som...

Ni som tror att Porjus är en liten bonnhåla med lappkåtor och isbjörnar på gatorna skit ner er. Detta är en fin liten by med eget Turisthotell, Fiskflyg, fint Vandrarhem. affär och egen golfbana, slanlombacke och en av övre norrlands finaste el-ljusspår så de så.

Flygfält (avstängt) och en natur som bjuder på äventyr vart ni än vänder er. Sveriges enda korvkiosk med fullständiga rättigheter finns i byn och under sommaren går aldrig solen ner.

Här ser ni Fiskflygs anläggning och Porjus Marina som ligger nere vid Porjusselet där allt vatten samlas ihop från fjällen. I morgon skall man brassa på rejält och förhoppningsvis kommer det många glada turister som tittar på skådespelet då det gamla vackra Pojusfallet återuppstår för några timmar...
Jag skall nu hoppa in i dsuchen, raka mig och göra mig lite mer respektabel inför den stundande festen nere på festplatsen. Vi höres.
pappa B

Inga kommentarer: