fredag 19 september 2008

Två kraftfulla damer, då pajade datorn?

Förstod att något skulle inträffa då jag kaxade upp mig lite i går. Gud straffar direkt, säger man ibland och om det nu skulle vara så att han hänger med(hanlär ju ha sin hemvist där uppe) i syberrymden så fimpade han mig direkt i alla fall.
Nåväl nu är jag på banan igen och den här gången lägger jag ut en bild på en numera avliden journalistkamrat, Olle Näshammar, en fd. major med mäktig kroppshydda och basröst. Vi kamperade ihop under ett par år. Här inviger man en fiskodling uppe vid sjön Anten (där har vi vår skuta ilagd)och jag tror att ägaren, gubben med hatt hette Olle Eriksson?
Det var svart/vitt som gällde på den här tiden. Kodak Tri-X och en Nikon F3. Detta var dagens gamla bild. Nu skall jag försöka hitta en någotsånär ny.
Jo nu vet jag. Jordgubbar tillhör mina favoriter, både som dessert men även med i maten ibland. Den här odlingen hittade jag en dag när jag snurrade runt nere i Varberg. Den borde ha fixats till, men jag kör en rå variant så här på småtimmarna.


Nu går vi och lägger oss.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Äldsta här, jag pingar på din sida lite då och då :-) med förhoppningar att du får lite besökare!!!

http://nyligen.se/

här syns du mellan varven, du kan gå dit och manuellt pinga din sida själv också varje dag du skrivit nått!!!

Hälsa broder och syster + "kvinnan"