onsdag 24 december 2008

Granen står så grön och grann i stugan....

Jaha då var plastgranen dekorerad. Detta sköter "Skogarnas Konung" och "Prinsessan" med bravur. pappa B är för evigt entledigad från denna uppgift. Kvinnan håller givetvis ett vakande öga i bakgrunden. Själv gjorde jag rödkål, kokade skinka och sylta och drack julmust. Idag är det julafton och vi skall snart samlas runt köksbordet för en riktigt mysig julfrukost. Sedan öppnar vi några paket och drar i väg till släktingarna i Jerusalem. Detta besök, med hela truppen samlad blir kort och intensivt. Blablabla, mat, blablabla, julklappsutdelning, balblabla, kaffe, tanterna skall försöka förbättra imagen och åker till midnattsmässan, pappa B och en svåger ser på TV, trollen leker och sedan åker vi hem till Göteborg igen. Julafton är sålede därefter ett minne blott. Sen börjar julen för pappa B och hela hans menageri på riktigt. Skööna dagar i skinnsoffan, god mat och gott dricka. Vi lägger ett nytt jättepuzzel, den holländska konstnären Jan van Haasteren har producerat några riktiga värstingpuzzel. Vi har köpt ett par stycken och tar fram ett nytt varje jul. En tredjedel av köksbordet blir puzzel-plats. Vi har tre nya kvar och det som skall läggas nu i jul är en vansinnigt roligt bild från ett tryckeri. Massor av bloggande och inget seriöst arbete på 10 dagar. God Jul på er mina vänner och så syns vi säkert igen i morgon.
Julekramar i massor
pappa B

3 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul på dig :)Och ett gott nytt bloggår. Jag befinner mig i Väserbotten. Det första jag möttes av var ett vackert norrsken och gnistrande snö. Magnifikt.
/Blingbling

Anonym sa...

V i Ö n S k A r E r E n R i K t I g T v I t & G o D j U l

K r A m

m i @
[äldsta]

Anonym sa...

Tack mina damer små. Här i Gbg är det grådisigt som vanligt
pappa B